uragan/günlük
bİr nevİ "anı deposu"

Etimek Tatlısı / çilek parçacıklı ya da damla çukulatalı / keyfin hangisini isterse onu yap, ama yap pişman olmayacaksın!

etiketler:

MALZEMELER

1 paket tuzsuz etimek


Şerbeti için;

  • 3 su bardağı şeker
  • 2 su bardağı su
  • 1 çay kaşığı limon suyu

Muhallebisi için;
  • 1 lt. süt
  • 1 yumurta
  • 4 yemek kaşığı un
  • 1 su bardağı şeker (ben yarım bardak kullanıyorum.)
  • 1 paket vanilya

Üzeri için;
  • 1 paket krem şanti
  • 1 su bardağı süt
  • 15-20 adet çilek
  • 1-2 yemek kaşığı şeker
YAPILIŞI
  • Etimekleri aralarında boşluk bırakmadan diziyoruz.
    Şerbetin şekerini orta ateşte karamelize olana kadar karıştırarak pişiriyoruz.
    (şeker, suyu eklediğinde topaklaşıp,taşlacaklar sorun değil, sonra eriyor. Bu kısmı atlayıp direk kaynatabilirsiniz ama o zaman karamel kokusu olmuyor bak söyliim)
  • Üzerine 2 su bardağı suyu ve 1 çay kaşığı limon suyunu ekleyip kaynamaya bırakıyoruz.
    Başka bir tencereye, tüm muhallebi malzemesini koyup, ocağa almadan önce çırpma teliyle topak kalmayana kadar çırpıyoruz. Orta ateşte kaynayana kadar karıştırarak pişiriyoruz.
  • Kaynadıktan sonra en az 10 dk. kadar ateşte tuttuğumuz şerbeti, etimeklerin üzerine sıcak sıcak gezdiriyoruz. Muhallebiyi de yine sıcak olarak şerbetin üzerine yayıyoruz ve ılımaya bırakıyoruz.
  • Bu arada 1 su bardağı süt ile krem şantiyi çırpıyoruz.
    Ayıklanmış çilekleri, doğrayıcıya alıp üzerine biraz şeker ilave edip, püre haline getiriyoruz. Ve şantiye ekleyip, karıştırıyoruz. Yarım saat kadar dondurucuda bekletiyoruz.
  • Muhallebiyi de dolapta iyice soğuttuktan sonra çilek parçacıklı şantimizi üzerine yayıp, süslüyoruz. Ve buz gibi servis yapıyoruz. (dolapta bir gece dinlendiğinde daha iyi sonuç veriyor)


Oooooh nihayet bitti. Yazması uzun, ama yapması çok kolay.
Aslında tarifin orjinalinde, üzerine sadece krem şanti kullanılıyor, şantiye çilek eklenmiyor. Kızım çilekçi olduğu için ben bugün böyle denedim. Orjinali de çok güzel, ama çileklisi yaz için ideal bir tatlı.
AFİYET OLSUN...

***

Bu tarifi daha önce yayınlamıştım, sonra eski bloglarımdan buraya aktardığım tüm yazıları arşivden çıkarınca bu da gitmiş oldu. Ve bi hafta önce aynı tarifi kakaolu şanti ve damla çukulata ile yaptım süpper oldu.
Her şey aynı, sadece en son eklediğim şantiyi kakaolu yapıp, içine de damla çukulata attım o kadar.
Tekrar söylüyorum; bu tatlı yenmeden önce mutlaka dolapta gecelemeli :)
Aha o zaman dadından yinmez :)

not: bu önceden planlamış bir yazıdır, yoksa zabaan köründe tarif neyim yazmadım haaa, idare edin bugün yıllardır görüşmediğim alamancı halam bana geliyor, blogla uğraşamam yani:)

2 yorum:

Bakıyorum kalorisi bol tarifler vermekte ısrarcısınız Uragan Hanım...:) Bu tatlıyı bende yapıyorum ama muhallebi aşamasında bırakıyorum, şanti yapmıyorum. Ama şantili de güzel olur tabii, ellrine sağlık!!

Halan geliyormuş gözün aydın, benimde teyzem gelecek cuma günü..:)


evet,ısrarcıyım:) Annem de şantisiz yapıyor bunu, ben de sade şantiyle pek sevmiyorum ama çileklisi ve çukulatalısı harika, ne yapayım bu sıcakta iyi gidiyor buzz gibi.

teşekkür ederim, benim geldi gitti, darısı seninkinin başına:)


İletişim

uragan3@gmail.com

Blog Arşivi

Translate