uragan/günlük
bİr nevİ "anı deposu"

Çocukluğumun en eğlenceli siyasetçisi bugün öldü.

etiketler:
Erdal İnönü....
Haber sitelerine bakıyordum ve şimdi ölüm haberini gördüm. Çok farklı dünya görüşlerine sahip insanlar da olsak, çocukluğumda Özal'a karşı direndiği dönemlerden severim ben onu. "limon gibi sıkıyorsunuz milleti, kemerleri sıka sıka bel kalmadı halkta" vb... cümleleri hatırmda hala. Ve sempatik bir kişilik, zeka ürünü cevaplar, hep gülümseyen yüzü. Hiç sol partiye oy vermemiş biri olarak, yine de severim İnönü'yü...

Eğer inancı varsa, Allah günahlarını bağışlasın.

Aşağıda bazı İnönü Cümleleri var, alıntı; fazlası da ekteki adreste.

*Seçmenlerden biri seçim otobüsünün önüne atılır ve Erdal Bey'e hitaben "Ölürüm yoluna" diye haykırır. Erdal Bey cevap verir: Dur, ölme. Bir oy bir oydur.

*SHP genel başkanlığı dönemimde diğer sol parti liderleri ve bürokratlarla bir restorana gider. Garsonun "Birşey almak ister misiniz, efendim" sorusu üzerine "Teşekkürler biz birbirimizi yiyeceğiz" yanıtını verir.

*İnönü gençlik yıllarında evinde otururken mutfaktan bir çığlık duyar. Eşi Sevinç Hanım "Erdal koş fare var' diye bağırır. İnönü istifini bozmaz ve eşine öyle seslenir:
- Ne yapayım Sevinç. Ben kedi miyim… ?

2 yorum:

Benim her yönüyle sevdiğim tek siyasetçiydi Erdal İnönü. Çok üzgünüm. Mekanı cennet olsun inşallah.

(Burası biraz fikir ayrılığı içerir Uragan'cığım:) Fakat bence fikir ayrılıkları sadece 'fikir ayrılığı'dır, sevgi olduğu yerde kalır.)

Erdal İnönü'nün politikada birçok (özellikle de sağ görüşlü) insandan daha dürüst bir siyaset anlayışı olduğuna inanıyorum ve bunu özellikle dini politikaya alet etmediği için söylüyorum. Çünkü bizim halkımızın iki konuda oy potansiyeli özellikle yüksektir; biri din, diğeri de milliyetçilik. Bunları 'kullanarak' siyaset yapan partilerin oy oranları daha fazla olmuştur.

Erdal İnönü'nün bu konuda ağzından çıkan tek cümle ise bir miting sonrası 'Allah'a ısmarladık' olmuş.

Bizler de onu Allah'a ısmarladık, 'iyi insan'ların yanına...


"bizim halkımızın iki konuda oy potansiyeli özellikle yüksektir; biri din, diğeri de milliyetçilik. Bunları 'kullanarak' siyaset yapan partilerin oy oranları daha fazla olmuştur."
Bu cümlene tümüyle katılıyorum. Ayrıca fikir ayrılıkları konusuna gelince, ben kendi içimde bile tonla fikir ayrılığı taşıyorum ve yine de kendimle yaşıyorum :)
Sevgi tabi ki olduğu yerde kalır.
Evet hiç sol partiye oy vermedim, Türkiyedeki devletçi sol yapı'dan da fazla hazzetmedim şimdiyedek ama Sosyalizmin temel öğretilerine de yabancı değilim. Zira evin beyi ile siyasi tartışmalara girdiğimizde, kendisi bana komünistsin sen, deyip çıkar işin içinden... :)


İletişim

uragan3@gmail.com

Blog Arşivi

Translate