maklube, sohbet, bambi, karikatür vs...

Dün öğleden sonra işlerimi bitirince Nurcihan'ı aradım. Bir kaç gün önce görüşmüş, 31 Aralık akşamı toplaşalım demiştik. Toplaşmanın yeni yılla alakası yok, malum ertesi gün okullar tatil ya, ondan. Nurcihanların evden biri öğretmen üçü öğrenci 4 kişi okula gidiyor. Öyle olunca da, ya hafta sonları ya da ekstra tatiller görüşme vesilesi oluyor.

Çoook önceden yapmaya söz verdiğim maklubeyi pişirmeyi önerdim, seve seve kabul etti. Ben de hazırlıklara giriştim. O geldiğinde mercimek çorbası ve zeytinyağlı barbunya ocağı boylamıştı. Sonrası hem sohbet hem de kek-pohaça faslıyla geçti.

Yemekten sonra, adı sürekli değişen küçük faremiz Bambi Nurcihanların sayesinde kafesin dışında da bir dünya olduğunu farketti. Ben hayvanları çok seviyorum ama tırsığım biraz. Zaten evde bir hayvan besleme isteğim de bu yüzden. Kikirik de benim gibi olmasın, hayvanlara dokunmaktan korkmasın diye.

Neyse; cümbür cemaat toplaştık bambinin başına, elden ele dolaştı yavrum. Ben büzüş büzüş bir köşede çığlık atmaya hazır bekliyorum. Kızların ısrarına dayanamayıp, elime bir eldiven geçirip aldım önce. Baktım ayakları takılıyor, eziyet etmeyeyim, dedim. Sonra elimi koklamasına izin verdim, bıyıkları acayip gıdıklıyor. Tümüyle avucumun içinde kaldığında, derin derin nefes alarak dayanmaya çaılştım. Sonrası...
Az sonra.

Ve her ne kadar inanamasam da onu elimden elime geçirmeyi başardım, sevdim, okşadım. Bu arada kızım bana, -tırsma anne talimatları veriyordu. Benim alışma faslımdan sonra kikirik de cesaretlendi yeniden. O da açtı küçücük avuçlarını. Elif'i görmeliydiniz, heyecanını, bakışlarını, nefes alışını...
Muazzam bir andı.
Güzel bir akşam geçirdik, ev cıvıl cıvıldı.
Akşamdan geriye kalan en komik şeyse, Büşra'nın çizdiği Elif karikatürü.

Odasındaki dağınıklıktan, arkasında sakladığı kafese, çorap sevmeyen ayaklarına ve malesef bu ara süreklilik kazanan (umarım çabuk geçer) gözü yaşlı haline, süeterinden pantolon ceplerine kadar tüm detaylarıyla kikirik ve onun küçük dünyası...



Ben postla uğraşırkenbir yandan da bu makineyle çektiğim fotoğrafı netfotoğraf 'a yollamıştım, bir baktım yayınlanmış. İlk gönderdiğim fotoğrafın yayınlanması çok hoşuma gitti.Ne kadar hızlı adamlar...

Sevindirik oldum yaw.

Yorumlar

Nurcihan dedi ki…
Bizim içinde çok güzel bir akşamdı.sizlerle bir arada olmayı seviyorum.

Bu blogdaki popüler yayınlar

Rabbişrahli ve sadri!

"Benim için namurad olsun diyenler bermurad olsun"/"Babil'de Ölüm, İstanbul'da Aşk" okumaları

Matematik Performans Ödevi / Kocatepe Kavşağı / Aptal kovboy