garip durumlar/yazmak yaşamaktan kolaydır.

Bu blog denen şey ne tuhaf.
Hiç tanımadığımız insanların hayatları, bazen tanıdıklarımızın hayatları, gelmişi, geçmişi, üzüntüsü, sevinci, heyecanı, bekleyişi...
her neyse işte, her ne yaşanıyorsa, bir tıkla içine giriveriyorsun.
Doğum günleri, evlilik yıldönümleri, ölüm haberleri, hastalıkları, pek çok şeyin içinde buluyorsun kendini. Sessizce takip ettiğim bloglardan birini okumaya takıldım kikirik uyuyunca, kalkamadım başından. Tüm arşivini okumuş buldum kendimi.
Aynı şekilde, hiç tanımadığım insanlar bazen tanıdıklarım da, benim hayatımın içinde hissediyorlar mı kendilerini acaba?
Garipsedim, bunca uzaklığa rağmen, bir odanın içinden başka hayatlara akmayı, üzüntülerine üzülmeyi.....
tuhaf sahiden, niye yapıyoruz ki bunu?
durup dururken niye giriyoruz ki başka hayatlara?
neyi bulmayı umuyoruz?

"aslolan hayattır
bir akvaryumu yazmak,
akvaryumda yaşamaktan kolaydır.
bu yüzden her dize biraz eksik
her şiir biraz yalandır..."

Yılmaz Odabaşı'nın bu dizelerini kendime hediye ediyorum.

Yorumlar

solar dedi ki…
bence "anlaşılmayı" umuyoruz uragancığım, tıpkı tutunamayanları defalarca okumak gibi, birilerinin de bizim gibi hissettiğini, bizim gibi kafasına bişeyleri taktığını bilmek istiyoruz, benzerlerimizi arıyoruz..
SERAP dedi ki…
Akıp giden zamana kendimizce imzamızı atmaya çalışıyoruz,an sonrasında silineceğini bile bile..Kendimizi keşfetmiş saydığımız için,başka bedenlere,başka ruhlara keşifler yapmaya özeniyoruz belkide...
Belkide 100.000 kişilik şehirde tek bir arkadaş bulamadığınız için dalıyorsunuzdur bu camdan ekrana,benim gibi...
URAGAN dedi ki…
@solarcım, takıntılıyız:) diyorsun yani. Aslında ummuyorum, diyorum ama belki de umuyorum. Şüphecilik damarlarımda akıyor, kanımla beraber, yargılara varmak çok uzak geliyor. karışık biraz.
*Bülent Akyürek'in Yağmur getiren fırtına/uragan, adlı kitabını okumuş muydun bu arada?

@Serap hoşgeldin, kendimizi keşfettiğimizi varsaymak kısmına takıldım yorumunun, kendimi keşfetmek şöyle dursun yakınından dahi geçemiyorum.
arkadaş bulamadığım doğru, eski arkadaşlarımın pek çoğuyla ayrı şehirlerde yaşıyoruz ve yeni arkadaşlıklar inşa etmek de pek de içimden gelmiyor.
solar dedi ki…
yok canım okumadım; ama sen beğenmişsen sıraya bırakıyorum, elimdeki kitabı bitirince okurum:)

Bu blogdaki popüler yayınlar

Rabbişrahli ve sadri!

"Benim için namurad olsun diyenler bermurad olsun"/"Babil'de Ölüm, İstanbul'da Aşk" okumaları

Matematik Performans Ödevi / Kocatepe Kavşağı / Aptal kovboy