uragan/günlük
bİr nevİ "anı deposu"

Ahanda yazdım, hınzır veled

etiketler:
Dün sözünü verdiğim, Aşık Veysel Şatıroğlu ile ilgili çocukluk anımı yazayım şimdi.

Efenim, ben daha ilkokul talebesiyim o zamanlar.
Ankara'nın yeşil mi yeşil, şirin mi şirin ilçesi K.hamam'da ikamet ediyoruz, ailecek.
Babacığım da o zamanlar milli eğitimde şube müdürü.

Neyse, orman haftası nedeniyle ilkolkullar arası şiir yarışması düzenledi milli eğitim.
Düz yazı, kompozisyon filan olsa şansımı deneyeceğim ama şiir, hiç gelmez elimden. Katılmasan olmaz, illa yazılacak bir şeyler. Araştırdım, evdeki kitapları Aşık veysel'in orman ile ilgili bir şiirini buldum. (o zamandan belliymiş bak.) Yetmedi, şiirin sonunda veysel der ki, diye başlayan bir kıta vardı, onu da çıkardım. Bir güzel dolmakalemle, özene bezene hemi de el yazımla yazdım şiiri, altına B.D. diye imzayı çaktım.
Neyse şiiri verdim öğretmenime, o da müdüre, o da milli eğitime.

Yaklaşık 1 hafta sonra babam, accayip kızmış bir şekilde eve geldi bi akşam. Diyalog buna benzerdi.

-Şiir yarışmasına katılmışsın
-Evet
-Getir de bir bakalım şiirine

Tabi orada koptu film. Meğer; değerlendirmeyi yapacak jüri (oh yani nihayet, biri anlayabilmiş aşık veysel'in şiiri olduğunu) şiirin bendenize ait olmadığını, aşık veysel'in olduğunu, duyulursa hoş olmayacağını ve benim imzaladığım şiiri yarışmadan haliyle çıkardıklarını söylemiş ve o kadar emek verip, en güzel yazımla ve de canım dolmakalemimle yazdığım şiiri de babacığıma verip, yollamışlar.

Babam çok mahcup olmuş tabi. Bana çıkarıp kağıdı verdi, utanmadın mı başkasının şiriinin altına ismini yazmaya, dedi.
Ben de cevap hazır tabi;
-Bilmiyordum ki ben kendim yazacağımı, güzel bir orman şiiri seçilip yollanacak sanmıştım, ööle değilmiymiş, kendimiz mi yazacakmışız şiiri, nev'inden çok saçma bir savunma yaptım.

-Son kıtayı niye çıkardın o zaman?, dedi babam.
-Kağıtta yer kalmamıştı, dedim.:))

Naa o zamandan dil pabuç kadarmış yani, sonra sonra, gerilimi unutuldu hadisenin, dost meclislerinde geyiğini yaptılar annemle babam, hınzır bak ne yapmış, şeklinde.:)

hınzırım, bıcırım, bücürüm ama şeytan tüyü var ben de ne yapayım:)
di mi anne?
(bak sakın yorum neyim yazma ha, telefonla söyle ne diyeceksen tamam mı, annelerin güzeli)
2 yorum:

bilirim..gideni de..gidenin arkasından hüznü de..geri gel...ve beni bul olma mı ?
sen gelene kadar şevval idare eder teyzesini..
öperim..


haha adam olacak çocukmuşsun dimek:) Babana üzüldüm yaa. Ne kadar mahcup olmuştur adamcık...


İletişim

uragan3@gmail.com

Blog Arşivi

Translate