Ağlarsa anam ağlar..

Genel Kurmay'ın bugünkü açıklamasına göre; 8 asker şehit olmuş ve 112 terör örgütü üyesi öldürülmüş. Birazdan bültenleri izlemeye başlayacağım ve ne göreceğimi iyi biliyorum, ağıt yakan analar. Hatta bültenlerde görmeyeceğim ama yine de ağıt yakan analar olacak, adları terörist olan ama yine de ne yaparsa yapan evlat olanların, anaları...

22 Ekim'de yazmıştım alttaki yazıyı, hala aynı şeyi istiyorum; her kadın anneliği tatsın istiyorum ama ağlamadan evladının ardından, ağıtlar yakmadan...

**

Başkasının Kurgusunda Montaj Hilesi Olmak

"Dün bütün gün malum medyanın ve ne uzmanı olduğunu bir türlü anlayamadığım malum uzmanların Hakkari olayı, tezkere ve operasyon hakkındaki kişisel senaryolarını dinledim durdum. Gerim gerim gerildim. Neyseki seçimin son saatlerinde oy kullanmaya gittiğimde Nurcihan'ın dünya tatlısı üç kızıyla karşılaştım da, bir önceki yazıda kaleme aldığım keyifli akşamı geçirmiş olduk birlikte.
Peki gerginlik bitti mi? Tabi ki hayır. Birileri bizi Kuzey Irak'a çekene kadar da bitmeyecek sanırım. Aylardır yürütülen milleti gerim germe harekatı sonunda istendiği noktaya ulaştı.
"hadi girelim la, niye duruyoz; uçuruverek şunların hain kellelerini, temizleyek bu vatanı bilmem kimlerden."
Bugün Kuzey Irak'a girmeyin diyen ABD acaba gerçekten bunu mu istiyor? Kimin ya da kimlerin kurduğu oyunun piyonu olması bekleniyor bu milletten. Birileri Kutsal Ortadoğu planlarını uygulamaya başlamak mı istiyor? Ne oluyor?
"Kimin umurunda gardaş, girek gitsin, kurtulak bunlardan" demiyorum.
Terörü lanetliyorum. Olanlara üzülüyorum, ama operasyon derdimize deva mıdır?, sanmıyorum. Hadi girdik diyelim, ya sonra?
Sonra ne olacak? Müslümanı müslümana düşürmek olmayacak mı bunun sonu? Kuvvetle muhtemel öyle olacak. Haberleri izleyeceğiz. "Bilmem hangi şii grup, sonra bilmem hangi kürt grup K.Irak'taki askerlerimizle çatışmaya girdi" diyecek bültenler, hal böyleyken durulur mu, sonra da seyreyle gümbürtüyü.
Aylardır durmadan kabartılan milliyetçi damarlarımız, çat deyip çatlayacak orta yerinden.
Gerisini yazmak bile istemiyorum. Bunları düşünmek de istemiyorum.
Şehirlerin orta yerinde patlayan bombalar görmek istemiyorum, birbirine düşmanca bakan insanlar görmek istemiyorum. Bültenlerde ağıt yakan annelerin haberlerini görmek istemiyorum. Kimselerin hain planlarının bir parçası olmak istemiyorum.

Basit ve sıradan hayatımı, kendime has üzüntülerim ve kendime has sevinçlerimle yaşamak istiyorum. Anneler çocuklarını büyütmeye devam etsin istiyorum. Her kadın anneliği tatsın istiyorum, ama ağlamadan evladının ardından, ağıtlar yakmadan.

Çok dağıldı bu yazı, ama dağınığım ben de zaten ne yapayım, toparlayamadım, toparlayamıyorum."
http://moruragan.blogspot.com/2007/10/bakalarnn-kurgularnda-montaj-hilesi.html

Yorumlar

AYSUN dedi ki…
Akşam bir asker eğlencesindeydik. Komşumuz oğlunu askere gönderdi... Tam da bu dönemde. Ne zor bir şey anne için...

Berk de o eğlenceye ortak olmak istedi indik aşağıya. Abilerin arasında oynadı durdu. Bir ara o da asker olacak dedi komşulardan birisi... Hayır dedim kendi kendime... Ben oğlumu gönderemem yaaa... İnşallah Berk büyüyene kadar bu sistem değişir de gencecik çocuklar hayatlarının baharında gitmezler askere...

Profesyonel bir ordu istiyorum...
uragan dedi ki…
Ben de profosyonel ordu istiyorum ve oğlunu göndermek istememeni anlamakta hiç zorlanmıyorum.
Çok üzülüyorum olanlara, çok.

Bu blogdaki popüler yayınlar

Rabbişrahli ve sadri!

"Benim için namurad olsun diyenler bermurad olsun"/"Babil'de Ölüm, İstanbul'da Aşk" okumaları

Matematik Performans Ödevi / Kocatepe Kavşağı / Aptal kovboy