Meşakkatin adın murat koymuşlar/ezber ettim türküyü.

İyi olan her müziği severim, dinlerim ama; türkünün yeri ben de çook başkadır. Özellikle deyişlerin, aşık türkülerinin. Bu seçtiğim türküyü de geçen hafta seçmiş ama ekleyememiştim. Birikmiş röportaj linklerinin ardından, birikmiş türkü linkleri. Aslında bir kaç tane daha vardı ama, baymayalım şimdi sadece türkülerle ziyaretçiyi di mi?...


**

Bir aşık Veysel türküsü, iki farklı yorum; doğrusu ben Cengiz Özkan yorumunu, Erdal Erzincan yorumuna tercih ederim. Cengiz Özkan'ın sesinde çok etkileyici bir tını var, ya da bana öyle geliyor, ne bileyim.

Ama türkü sevmeyen biriyseniz, pek popüler bi şi değil bu, dinlemeyin, kaldıramazsınız.:)



"Dünyada tükenmez murat var imiş,
Ne alanı gördüm, ne murat gördüğüm sevdiğim.
Meşakkatin adın murat koymuşlar,
Dünyada ne lezzet ne bir tat gördüm sevdiğim.


Ölüm var dünyada yok imiş murat,
Gün be gün artıyor türlü meşakkat sevdiğim
Kalmamış dünyada ehl-i kanaat,
İnsanlar içinde çok fesat gördüm sevdiğim


Dönüyor bir dolap çarkı belirsiz
Çağlayan bir su var, arkı belirsiz sevdiğim
Veysel neler satar narhı belirsiz
Ne müşteri gördüm, ne hesap gördüm"
Aşık veysel şatıroğlu*









Son olarak kendi yorumumu da eklesem mi acep, caiz mi?:)
Şaka maka ezber ettim türküyü, ...
...

*Şatıroğlu soyadı ile ilgili accayip komik bir anım var çocukluktan kalma, onu yazmam lazım mutlaka. Ama artık yarın.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Rabbişrahli ve sadri!

"Benim için namurad olsun diyenler bermurad olsun"/"Babil'de Ölüm, İstanbul'da Aşk" okumaları

Matematik Performans Ödevi / Kocatepe Kavşağı / Aptal kovboy