Uragan usulü cuma böreği

Bu sabah yedi buçukta uyanınca, bi börek açıvereyim ev ahalisine dedim, demekle kalmadım yaptım, yapmakla kalmadım fotoyla belgeledim, ben kessin kafayı yedim:)
Yok beee, zabaan köründe; ben kim böörek açmak kim, di mi ama? Yufkam vardı evde, peynirli tava böreği yapıverdim şip şak yarım saatte. Vallahi hem hızlı pişiyor, hem de sıcak sıcak iyi gidiyor. İsteyene tarifini de veririm, pek kolay:) (Bildiğin yufka böreği, sadece tavada pişiyor, artislik yapcam ya illa; ondan)
**
Yarım kilo yufkayla, orta boy bir teflon tava iyidir. Yufkaları kopar kopar diz tavaya, aralarına malum karışımdan dök (süt, yağ, 1 yumurta, accık kabartma tozu), ortaya gelince; canın ne çekerse doldur içine, aynen dizmeye devam.
Tabana koyduğun yufkayı tavanın kenarlarından sarkıt ki, en son kattan sonra tavanın içine çevirecek bi şi olsun, böreğin de parça-pinçik görünmesin.
Koy büyük ocağa, orta ateşte, tavayı ateşin üstünde gezdire gezdire pişir. Bir tabak koy sonra üstüne, böreği çevir, bi de öteki yanını pişir. Sonra altını kıs, bi on dakkada ööle pişir.
Aha da kahvaltıya sımsıcak, mis gibi böreen hazır, üşenme bi de çay demle yanına, tamam.
afiyet şeker olsun...
Adını koydum, "uragan usulü cuma böreği", patentledim, yaparsan kulaklarımı çınlat, bir dua et bu garibana, "Allah akıl fikir versin" de, azıcık büyüsün bu deli kız.
(amin desem mi, büyümek iyi bi şey mi ki ?- bi düşüneyim)

Yorumlar

AYSUN dedi ki…
Ooo uragan harikasın diyim bari:) Sabah sabah kalkılacak hem de börek yapılacak... Pazartesi sabah bunu yapsam benim adamın gözleri yerinden fırlar heralde:P

Bir pazar kahvaltısında yapar, seni aklımdan geçirir ve Allah razı olsun derim:)
uragan dedi ki…
Aysunum; de bari. niye öyle bari?
erken uyandım da ondan, yoksa "kahvaltıya börek yapayım "diye uyandığım vaki değildir, hatta evde şaka yollu muhabbeti de çok olur bunun; "eski kadınlar böyle miydi, sabahın köründe kalkıp, baklava açarlardı" şeklinde :)
Tabi ben de dil pabuç kadar; eski kadına benzer halim var mı benim derim, biter.:)

Keşke buralarda olsaydın da, bir pazar ben sizin için yapsaydım:)
ibi'yi öptüm, bünyamin bey'e selam.

Bu blogdaki popüler yayınlar

Rabbişrahli ve sadri!

"Benim için namurad olsun diyenler bermurad olsun"/"Babil'de Ölüm, İstanbul'da Aşk" okumaları

günlerimiz bitecek bir gün saya saya*