"Şartlanmaların beynimizde yol açtığı hasarlar" üzerine bir yazı

Sayfanın başında, uragan/günlük yazıyor ya hani, dün bir ara onu uragan/müzikli günlük olarak değiştirdim. Ve o dakika itibariyle beynim durdu.

*

Son dönemde her yazdığım yazıyla kendimce bağlantılı ve kafası benimkinin çalışmasını andıranlar için de bağlantılı sayılabilecek müzikler de ekliyorum bloga. Hiç de zorluk çekmiyorum, doğrusu.

*

Ama başlığa müzikli dedim, bildiğim tüm müzikler uçuştu ve dağıldı, ne söz ne müzik, hiç bir şey kalmadı. Ben ki, kainattaki her şeyin kendi müziğini taşıdığına inanırım, her şeyde bir ritmin varlığını hissederim, içimdeki müzik anında sustu.

*

Anam dedim yaw, müzikli dedim ya, iş zorunluluk haline dönüştü ya, şartlandım ya; o an bitti yani. Kaldırdım gitti, ondan sonra. Gelmişim 30 yaşına, kendimi bildim bileli sevdiğim bir şarkıyı bir kere dinledim mi kalmış her notası kulağımda, çalamasam da söylerim, hatta banyo da söyleyince fena da sayılmam hani:)

*

Ve evet önce insanız; üzülen, sevinen, şüphelenen, sorgulayan, yaşamaya çalışan insanlar; sonrası Allah Kerim. Sağduyulu olmak lazım (ama niye solduyu değil?, bunu düşüneyim bi ara?)


*Bu bölüm Solar'a özel*

Filmler, kitaplar ve müzikler üzerinde buluşuyoruz da seninle, yer kürenin üstünde buluşamadık yani. :) Goran bregoviç, severim ama en çok bugünün şarkısı olarak ekleyeceğim ederlezi' yi; sezen aksu bunu da türkçeye uyarlamıştı, hıdırellez, hatırlar mısın, o dönemler tutulmamıştı bu şarkılar, hatta "sezen bitti, eski güzel şarkılarını yapamıyor" filan denmişti bu albümler için, ama nasıl sağlam müzikler bunlar. Bence yani.

*

Yorumlar

solar dedi ki…
öncelikle yazında bana yer verdiğin için çok teşekkür ederim, gönüller bir olsun uraganım, napalım:)

katılıyorum sana bence de sağlam müzikler bunlar, hele ederlezi, sevilmez mi.. hatta önceki yazılarına yorum yazdıktan sonra onu açıp dinledim:)
'saromaa daaye'ye benzer bişey diyor ya en başlarda uzun uzun, oraya bitiyorum özellikle..
daddy's gone da çok iyi bence:)
uragan dedi ki…
Ne demek solarım, öğrenci milletinin:) yeri ben de ayrı.
Neyse biter elbet sınavlar, tatil olur, görüşürüz belki:)

evet o kısım gerçekten harika.
dinleyeyeyim onu da, sağolasın.

Bu blogdaki popüler yayınlar

Rabbişrahli ve sadri!

"Benim için namurad olsun diyenler bermurad olsun"/"Babil'de Ölüm, İstanbul'da Aşk" okumaları

günlerimiz bitecek bir gün saya saya*