V for Vendetta/

Geçtiğimiz aydı sanırım , moviemax bıktırana kadar yayınlamıştı bu filmi, o vakıt izleyememiştim:) Doğrusu merak da ediyordum çok ve dün nihayet izledim. İlkinde hem Elif'in uyanık olması hem de elektrik kesintisi nedeniyle filmin kilit noktalarını kaçırdım. Vazmıgeçtim, hayır. Moviemax2'de baştan sona tekrarını izledim. Ve bayıldım. Ütopik ve biraz da zor bir film ama muhteşem. Replikler muazzam, şiirsel ve içerik çok yüklü. Her cümlenin bir felsefesi, her bakışın bir anlamı var, tam arşivlik ve biraz da anarşik yoksa epeyce mi demeliyim?
İzleyip kendiniz verin kararı, faşizme karşı anarşi... Yorum yok!









Evey Hammond: Kimsin sen?
V: Kim? Neye göre kimim? Maskeye göre mi, yoksa içimdeki ben'e göre mi? Maskeli bir adamım ben.
Evey Hammond: Bunu görebiliyorum.
V: Elbette görebilirsin. Senin gözlem gücünü sorgulamıyorum. Maskeli bir adama kim olduğunu sormandaki paradoksa dikkat çekiyorum.

*
"Bu maskenin altında etten fazlası var. Bu maskenin altında bir fikir var ve fikirler kurşun geçirmezdir!"
*
filmle ilgili detaylı bilgi için:
bitti.

Yorumlar

solar dedi ki…
biliyordum biliyordum uragan izlese o da bayılırdı demiştim içimden, ben de bayılmıştım ilk izlediğimde, hatta aynı replikler özellikle dikkatimizi çekmiş bak; http://neyaptinsolar.blogspot.com/2008/02/onun-mzii.html
halen ara ara açar izlerim, birilerinin kendini bişeyler için feda etmesi fikrini seviyorum.
bu arada; çalan şarkı şukela, ben goran bregovic versiyonunu daha çok seviyorum:)
uragan dedi ki…
kar ve kaplanı izlemiş miydin talebe solar?
merak ettim, izlediysen beğen mişmiydin?
solar dedi ki…
yok izlemedim ama hayat güzeldir'i izledim ekşi sözlükteki abilerden biri konuların benzeştiğini yazmış:)
roberto benigni yapmışsa güzel yapmıştır, sınavlar bitsin ilk izleyeceğim film olacak 12 nisan'da:)

Bu blogdaki popüler yayınlar

Rabbişrahli ve sadri!

"Benim için namurad olsun diyenler bermurad olsun"/"Babil'de Ölüm, İstanbul'da Aşk" okumaları

Matematik Performans Ödevi / Kocatepe Kavşağı / Aptal kovboy