uragan/günlük
bİr nevİ "anı deposu"

Tahinli kurabiye

etiketler:
Yazayım şu tarifi de Aysun ve Özlem pişirip, dubaya dönsünler. Ahhahaaa
Ama fotoğrafı yok. Bir tek pişmiş fotoğrafı var, idare edin emi. :)
(kızmıyonuz de mi bana, hıı, kızlaaaar, kime diyom?)

Malzemeler:


  • 200 gr. yumuşamış margarin (ben teremyağ kullanıyorum, diğerleriyle çok farkediyor)

  • 1 su bardağı toz şeker

  • 1 su bardağı tahin

  • 1 yumurta

  • 1 paket vanilya

  • 1 paket kabartma tozu(tarifte yoktu, ben ilk defa koydum bu sefer, çok farkı olmuyor,şart değil yani.)

  • 3,5 su bardağı un

  • üzeri için çekilmiş ceviz



Yapılışı:





  • Şeker ve tahini karıştırıyoruz, yumuşamış margarini de koyup, krema gibi olana kadar karıştırmaya devam. (Ben bu işlemleri kaşıkla yapıyorum .)

  • 1 yumurtanın sarısını, vanilya ve kabartma tozunu, unun 3 bardağını ekliyoruz.

  • Diğer yarım bardak unu azar azar ekleyerek yoğurmaya devam, hamur katılaştıktan sonra unun hepsini eklemeye gerek yok. Tutumuyor, dökülüyor çünkü.

  • Avucumuzun aldığı kadar hamur koparıp, onları parmaktan biraz kalın rulolar yapıyoruz, verev kesiyoruz, baklava dilimi gibi oluyor.

  • Her parçayı önce yumurtanın kalan beyazına, sonra da cevize batırıp, yağlı kağıt serdiğimiz tepsiye yakın ama birbirine değmeyecek şekilde diziyoruz.

  • Önceden ısıtılmış 175-180 derece fırında 15 dakika hiç ellemeden pişiriyoruz. Ondan sonra kontrol ederek 5-10 dakika daha. Herkesin fırının hızı bir olmuyor. Önemli olan, yumuşaklığını kaybetmeden fırından almak. Eğer parmağınızı dokunduğunuzda hafif bir içe göçme oluyorsa, tamamdır.
  • O kurabiyeyi şimdi fırından çıkarmazsan; taş gibi olur, bak demedi deme:)

NOT: Bak hafif göçme, diyom haa hafif. Öyle "uragan göçecek dediydi", diye çiğ çiğ çıkarıp fırından, sonra da arkamdan saymayın, bi daha tarif neyim yazmam bak:)


hadi yin yin , afiyet ossun.

6 yorum:

Daha duba olamam Uragan inan...:)
Ama nefsime yenilmedim kurabiyeleri pişirmedim, ama tarif için çok sağol!! Ben yuvarlak yapıyordum, seninki daha pratikmiş, ama nefis oluyorlar... Aysun denesin, onda kilo milo yok...:)


bu tarifi denemiştik, dehşet bişey, yedikçe yiyesi geliyor insanın yaa:)
ben de pasta yaptım abime; ama en çok ben yedim:p
fotoğrafını da çekmiştim bırakırım günlüge:)


Çarşamba akşamı yapacağım:) Oğluma 23 nisan armağanı:P Ve ben sadece bir tane yiyeceğim. Rejimdeyim efenim:P Temmuza kadar 60 a düşeceğim. Ya düşeceğim ya düşeceğim!!!


Toplu yorum katliamı

özlemcim; eminim olmazsın, latife ettim ben zaten. Duba kim, siz kim? Ben olucam bu gidişle duba (affedildim di mi?)
**
ablasının gulü; hakkaten dehşet yaa. ben tam bir kurabiye canavarıyım, bundan önce yaptığım tüm kurabiyeleri diskalifiye etti bu tarif, ilk yaptığımgünden beri başka kurabiye pişirmiyorum. varsa yoksa, tahinli kurabiye.
*
abinin blogundaki kız çocuğu fotoğrafı için söylediklerini okuyana kadar abini başka biri sanıyordum, jeton yeni düştü:))
*
amman aman büyümüş de abisine pasta yaparmış, ben de istiyorum, ablasının gulü olmak kolay mı?
**
aysunum, hadi bakalım, inşaallah güzel olur:) 1 tane yeme konusuna gelince, erken konuşma, derim ben.:)
sonuna kadar arkandayım, destekliyorum tariflerle:)
**
alexandre bey; bu ofların nedeni kurabiye yapacak birinin olmamasıysa, buyrun kendiniz yapın, o kadar da zor değil derim ben. :)


buyrun gelin yaparım tabii, zaten günlügde de belirttiğim gibi zevk alıyorum sevdiklerim için mutfakta bişeyler pişirmekten, ama riski de var biraz; olaki beğenmezlerse dilimden kurtulamıyorlar da uzun bi süre:p
**
abim hayatın en güzel taraflarından biridir benim için ya:)


İletişim

uragan3@gmail.com

Blog Arşivi

Translate