Ahmet Ümit /Kavim/Okunası bir polisiye

Kitap bitti ve dün akşam itibariyle katili biliyorum, tahmin ettiğim kişinin katil çıktığı romanları pek sevmem ama bunu sevdim.

"Kavim"; polisiye olmanın dışında edebi düzeyi de iyi bi kitap. Hristiyanlık, Süryanilik, Arap Aleviliği gibi dini öğeleri içinde barındırıyor, barındırmakla kalmayıp bu konularda detay bilgiler veriyor.
Her şey; kabzasında haç bulunan bir bıçakla öldürülmüş Yusuf'un bulunmasıyla başlıyor. Cesetin başında bir kutsal kitap, altı maktulün kanıyla çizilmiş satırlar. Başkomiser Nevzat ve yardımcıları Ali ile Zeynep, cinayeti araştırırken çok ilginç bilgilerle karşılaşıyor. Her yeni bilgi soruşturmayı bir adım daha ileri götürüyor ve sonunda polis teşkilatının içinde önemli bir görevi olan Cengiz'e kadar dayanıyor. Cengiz'in geçmişte terörle mücadele sırasında yaptığı hatalar ve asıl katilin yönlendirmeleriyle hakkında oluşan kanaat onu, soruşturmanın bir numaralı zanlısı yapıyor. Ama hayır, Cengiz geçmişi karanlık bir adam olsa da, bugün işlenen cinayetlerin sorumlusu değil.
Peki katil kim?
Onu öğrenmek için kitabı okuyacaksınız bi zahmet :)
Karakterleri zengin kitabın, karısını ve kızını kaybetmiş, hayatının anlamını sorgulamaktan korkan bir komiser; onun yunanlı aşığı evgenia, güneydoğuda içindeki şiddeti bastıramayıp, suçsuz insanları katleden bi emniyetçi ve korumaya çalıştığı ekibi, istanbul'un arka sokaklarında bi kadın mafya, agnostik öğretim görevlisi, kendini aziz pavlus sanan hristiyan bir tüccar, abisinin azize dönüştüğüne inanan süryani genç ve daha neler neler. Çok katmanlı, içiçe geçmiş kurgusuyla hem polisiye severleri hem de dili önemseyenleri tatmin edecek bir kitap bence Kavim.

Yorumlar

Warrior dedi ki…
Maşallahınız var,iyi okuyorsunuz.Kitap okumayıp sizin siteyi takip etsek yeter:)
uragan dedi ki…
mübalağa ediyorsun warrior,
*
dönecekmişsiniz diye okumuştum pata-gonya'da; herhalde ankaradasınız artık.eğer öyleyse sevindim sizin adınıza.:)
Warrior dedi ki…
Çok teşekkürler Uragan.Evet Salı gecesi geldim Ankara'ya, şu an işyerimdeyim. Tahminlerime göre işyerimi değiştirdikten sonra-ki 3-4 gün içinde olacak- bir daha Ankara dışına sadece tatil için çıkacam.3 ay ayrılıktan sonra Ankara gözüme Paris gibi geldi açıkçası:)

Bu akşam Kızılay'da arkadaşlarımla (patagonyadan olan ve olmayanlar) buluşup kanat yiyerek gelmemi kutlayacaz.
SERAP dedi ki…
Ahmet Ümit'in Masal Masal İçinde isimli kısacık masal kitabını okumuştum.Birde Sis ve Gece'nin filmini seyretmiştim.Polisiye ile tanışmam çok yeni olduğundan henüz diğer kitaplarını okumadım.Gerçi geçen gün kütüphanede gözüme ilişti ama yazarının kitaplarının boyutları(kalınlığı değil,boyu)nedense bende bir iticilik yaratıyor.Yinede okursam ilk kitap Kavim olacak çünkü içinde Yusuf var:)

Bu blogdaki popüler yayınlar

Rabbişrahli ve sadri!

"Benim için namurad olsun diyenler bermurad olsun"/"Babil'de Ölüm, İstanbul'da Aşk" okumaları

Matematik Performans Ödevi / Kocatepe Kavşağı / Aptal kovboy