uragan/günlük
bİr nevİ "anı deposu"

İç döküş / Kimse kırılmasın, lütfen!

Bu yazı kimseyi memnun etmeyebilir ama, yine de yazmaktan yana içim.

Şunu da ekleyeyim, böyle bir yazıyı yazmayı çok zamandır, düşünüyordum. Kim inanır? başlıklı yazıya gelen yorumlar sadece erkene almış oldu.

***

Belki bu kadar samimi olarak kendimi anlatmakla hata ediyorum ama;

Ben "gri"lerin varlığına inanırım.
Ben "nötr" olmaya da inanırım.
Artılara, eksilere inanırım.
4 yanlışın bir doğruyu götürdüğü dönemler, gençliğimde kaldı. 18'imde.
Şimdi tek bir doğru görsem birinde, yanlışlarını aramak yerine "başka doğruları var mı?" ya bakarım.

Kendini bir yere ait hissetmeyen ve aidiyetini, bağlılığını açıkça dillendirmeyen hiç kimseyi kafamda sınıflandırmam. Bu şöyle iki cümle kurdu, kesin şu gruptandır; bu öyle dedi, şu partidendir, demem.

Demedim mi?
Dedim, insanları giyim kuşamlarına; saçına küpesine bıyığına, kolunun altındaki kitaba, kulağıma çalınan iki cümlesine göre sınıflandırdığım dönemler elbet benim de hayatımda oldu.

Ama şunu geç te olsa anladım ki (keşke daha önce anlasaydım) , başkaları hakkında konuşmak, kendin hakkında düşünmek ve konuşmaktan kolaydır.

Başkalarını suçlamak, yargılamak, etiketlemek kolaydır.

Kendinde olan ama görmekten kaçtığın şeyleri, başkalarında görmek kolaydır.
O zaman nefret edeceğin kendin değil, başkaları olur ve kendini her zaman temize çıkarabilirsin.

İnsan bu kadar mı korkak ve zayıftır ki, her fırsatta kendinden kaçar, kendi hatalarıyla yüzleşmek istemez, hep başkalarını suçlayarak kendi gözündeki mükemmeliyetini sürekli tasdikler.

***

Hiç kimse, dört dörtlük değildir. Hiç kimseyi buraya bıraktığı iki cümlelik yorumlarla yargılayamam.
Buraya gelip-giden hiç kimse ile oturup; bi bardak çay içmişliğim yok.
Gözlerinin içine bakıp, samimiyetini tartmış değilim. O yüzden burada kimse kimseyi kırmasın.

Bakın ben isimsiz inanır'a bile sadece "kınama hakkımı" kullandım, o kadar. Onun da tek nedeni, yapmadığım bir şeyle suçlanmaktı. (yaşlı amcayı kınamak)

Yoksa, "özgürlükleri türbana indirgemek" diye başlayıp devam eden ifade ile ilgili bir şey söylemek gerçekten zor. bir kere "indirgemek" diyor başta, suçluyor. Herkes çok fazla özgürlük yanlısı, bir ben ve onun sınıflandırmasında benim gibiler (akp'li-gülen sempatizanı) 'yok olmaz, bir tek "bize ve örtümüze özgürlük"' diyoruz, ona göre.
Yazık gerçekten, biz nasıl bu hale geldik?

***
(bu kısım insanları saflara ayırmaya meraklılar için;)

Herkesi, her yere monte edemezsiniz. Herkesi her yere uyduramazsınız. Bir tarafı bir yere, bir tarafı başka yere uyanları ne yapacaksınız? Benim gibileri ne yapacaksınız? Örtülü başımı akpartili, eylemlere gitmiş bacaklarımı radikal islamcı, risale tutmuş ellerimi nurcu, metallica dinlemiş kulaklarımı kafir mi ilan edeceksiniz? İnandığı Allah'tan adalet dileyen dilimi kesip atacak mısınız? Ya kalbim, onu nereye monte edeceksiniz?

***

İnsanım ben yaa, insan.
Doğrularım, yanlışlarım, gidişlerim, dönüşlerim, arayışlarım var. Senin gibi, onun gibi...
Okyanusta bir damla, kainatta bir zerre, o kadar küçüğüm. Hepimiz, o kadar küçüğüz. Birbirimize ne kadar büyük olduğumuzu kanıtlamaya çalıştıkça, daha da küçüğüz, zerre kadarız işte.

Bazen inandığımız tüm kaleler düşer. Nasıl inanmışım bunun doğruluğuna dersiniz ve fakat bunu diyene kadar geçen süreçte, herkesi bu doğruyla yargıladığınız için kırıp geçirmiş, üzmüşsünüzdür. Ve o noktadan sonra pişmanlık fayda vermez.


***

Yanılmıyorsam Said Nursi'nin şu mealde bir cümlesi vardı. "Kendi yolunu doğru gören bir kimse, sadece benim yolum haktır, doğrudur demek yerine benim yolum daha güzeldir desin"
Tam cümle bu olmasa da, anlatmaya çalıştığı şey önemli bence.

Hepimiz bir tek kendimizi doğru görmeyelim, diyorum ben kısaca!

Kim Allah rızası için hayırlı bir şey yapabiliyorsa yapsın, Allah da ondan razı olsun!
Kimin kalbinde ne olduğunu yalnızca Allah bilir ve yargılama hakkı sadece ona aittir!



"Biliniz ki dünya hayatı bir oyun, bir eğlence, bir süs ve kendi aranızda övünme, mal ve evlat çoğaltma yarışından ibarettir. […]
(Hadid – 20)

36 yorum:

Yazıyı okuyunca acaba o yorumu yapmasamıydım dedim ama o sırada o kadar sinirlenmeme sebep olan şeyleri bu yazında belirtmişsin.Doğru ile gerçeği ayırtedemeyen gözlerimiz,bunu algılayaman bir kalbimiz varken daha çok kalp kırarız biz.

...................................................................................................................................................................................................................(yazıp yazıp sildiklerim anısına)

Bu sefer daha fazla birşey yazmadan hemen gel yanıma gel'i açıyorum.Sevgiyle kal:)


Serap başlığa özellikle "kimse kırılmasın lütfen" yazdım çünkü; bu yazı senin, biyonun, soların ya da warrior'un yorumlarına cevap değil. Siz isimsiz inanırı ya da birbirinizi eleştirdiniz diye de yazmadım bu yazıyı.
Hep yaptığımız hataları göstermekti niyetim, senin, benim, bizim hatalarımız.
dediğim gibi uzun zamandır yazmayı düşünüyordum aslında.
umarım gücendirmedim, sadece hep yaptığımız şeyi net olarak görmemizi istedim, o kadar.


Yok kırılmadım tabiki,aksine yazdıklarının doğruluğuna onayımdır yorumum.


İstek parçada bulunabiliyor muyuz bilmiyorum:) ama bir gün de Eşref Ziya'nın "Sevda dedim" parçasını koyarsan beni ziyadesiyle mutlu edersin...


uzun yıllar kendimizle yaşamamıza rağmen bazen yaptıklarımız ya da düşüncelerimizle kendimizi bile şaşırtabiliyorsak, yalnızca bir yazısı ya da bir cümlesi nedeniyle bir insanı yargılamak o kişiye haksızlıktır bana göre. bunun nedeni şu gibi geldi bana; parçadan bütüne ulaşmayı öğrettiler bize daha çok, oysa bütün yaşamsal manada daha anlamlı ve daha az yanıltıcı olanıdır.

ne kadar hassas olduğunun farkındayım bu yüzden takma diyemeyeceğim sana, ama şunu bil ki; senin içindeki samimiyete, insan sevgisine ve hayallerine tüm kalbimle inanıyorum ben.


Aynen imzamı atabilirmiyim, tüm duygularıma tercüman olmuşsun!! Harika bir yazı olmuş....


Uro
Ben üzerime alınmamıştım zaten:)
Herkes (en başta ben)sadece kendisinin yaşadığını zannetmese şu dünyada işler daha güzel olacak.

Daha hiç kimseyle bir araya gelmemişsin ya,yüzyüze tanışmışlığım yok diyorsun ya hani
ne yani şimdi bizim çay-kek-kısır işi yattı mı?Ya kikiriği mıncıklamak?

Warrıor
Profilin için teşekkürler,gerçekten.Hele "senin için yaptım"demen yani ne biliyim, bak kollarıma,tüylerim diken diken oldu:)
Ama hâla bloguna ulaşamadığım için hâla"anonim"sin.Kampanya mı başlatayım"Warrıor blogunu da açsın"diye :)

Yine Uro
İstek parçam:Cemali-Duymak istiyorum


Serap & Warrior & Solar & Özlem & Biyo

serap:)
**
Warrior,parçayı listeye aldım, bekle bugün dinleyeceksin.:) Bu arada pata-gonya'ya giremiyorum, Ali ustaya da, neler oluyor?
**
solar, sıkı bir kurtlar vadisi takipçisi olarak; muro diliyle "nalet olsun benim içimdeki insan sevgisine" diyorum. :)
şaka bir yana, çok duygulandırdı cümlen beni ablasının:)
**
özlem
Tabi ne demek, blog senin :)
**
biyocan;
boşuna mı diyoruz, "dünyayı güzellik kurtaracak, bir insanı sevmekle başlayacak her şey" deyi :)
*
ne demek yatar mı, Ankara'ya gelip de uğramazsan, o zaman sen yatarsın iki sensen:)
*
Sağdaki link listesinde pata-gonya var ya, warror orada yazıyor aslında ama iki gündür sayfaya ulaşılamıyor, ben de merak ettim doğrusu
*
istek parçanı ekledim listeye. Umarım imeem arşivinde vardır, hani şu, kalbimde ruhunu duymak istiyorum, diye devam eden şarkı di mi?


Evet evet ta kendisi:)

Renksiz hayaller dolu, dökülen gözyaslarim
Ezikligi kalbimde, yasanmis tüm asklarin
Tüm aci anilari, bana birakip gitme
Beni bana ver artik, pesinden sürükleme
Duymak istiyorum, duymak istiyorum
Kalbimde ruhunu, duymak istiyorum
Görmek istiyorum, görmek istiyorum
Gözünde gözünü, görmek istiyorum
Incitme kalbimi, birakip gitme
Sana kendimi verdim, beni yok etme
Ne olur suskun durma, birseyler söyle
Karanligin içinde kaybolma öyle
Duyabilsem kalbini, okuyabilsem seni
Sessiz feryatlarini, aci agitlarini
Tüm haykirislarini, hissetmek istiyorum
Sana yaklasip sende, ölmek istiyorum

(sitesinden kopyaladım türkçe karakter çıkmadı,bende değiştiremem şimdi,üşendim.Ay bide Warrıora nazarım değmiş olmasın kızzzzz:D)


Bu da sitesi
kopya çektiğim yer:)

http://www.lyricsturk.com/turkhitmp3_mp3.asp?islem=yolla&id=4620&mp33=Cemali_Duymak%20%C4%B0stiyorum_bedava_mp3_indir.htm


Çünkü blogunda bu parçayı dinlemeyi çok istiyorum


Neden ısrar ediyorum bu parça için biliyor musun?


Sen bloguna bunu koyunca virüs bulaştırtçem,blogunu heklemiş olcem.


Sonra da blog içeriği istediğim gibi değiştircem
Hahhahhahhaaa


Mahsus böyle çok çok yorum bırakıyorum ki "kimse kırılmasın lütfen"başlığını okuyupta
"Aha birbirlerine düşürdüm ben bunları"diye düşünüp sevinen angutlar olmuştur kesin.
Hani bişi varmışta polemik olmuş,herkes çatır çatır kavga ediyormuş izlenimi vermek için:)


Bi nev'i provakasyon hizmeti benimkisi:)
Puruvaktör de diyebiliriz :D

Maksat blogunun reytingi artsın Urom


Reyting kaygım yok deme çakarım.
Biliyom zaten,sadık okuyucuların sana yetiyorlar.


Sen bile şaşıracaksın"Lan bunca yorumu kim bırakmış,kim kime neler geçirmiş şimdi "diye.

Hadiii itiraf et Uroooo.Şaşırdın dimi:)


Tüm yorumlarıma ayrı ayrı cevap vermezsen bu kadar yorum sana 2 ay yeter,yazmam valla bidaa.

Yorum cevabımda aralara yıldızda serpmeni istiyom


Allaaan sopası yok
Bak iş geldi öğlenden önce bitmesi gereken
Pıfffffff


Biyooooooooooooooooo
Allasen dur yaaaaaaa:)


Şurda mesneviden geçtiğim yerlerden bir-iki bir şey yazıyorum, dağıttın beni yaaaa:)
tamam söz tek tek cevap verecem ama dur nolur.:)


biyo 1. yoruma cevap:
üşengeç biyo:), kesin değmiştir:)


biyo2 cevap:
örtmenim kopya çekmek yakışıyor mu sana?


biyo3 cebap:Bu gidişle yakında kebap bile derim:)
buldum, pazartesi aç aç dinle.:)


biyo4 kebap:(demiştim)
tamam dinleyecen


biyo5, ayyyy uff.
biliyorum ahhaha
blogumu hekleyecen. Kehanete bak:)


biyo6: yaa ama olmaz ki yaa
hain dom dom


biyo 7
hain dom dom
yaşasın ctrl+c


yaaa kaç numarada kaldığımı unuttum biyo, bundan sonrakileri toplu yorabilir miyim zira çok yoruldum.


sükut ikrardır diyor ve toplu-yorum:)
gittin di mi kız? yoksun di mi?
hah yazayım, kaçayım.:))

8. yorumdan itibaren;

angut mu Dangut mu, hıı?
*
puruvaktör biyo, ben demiyom kızın diyo
(kafiyeye bak hele)
*
çak,yok.
*
bu blogun en çatlak takipçisi olarak, senden gayrı kim yapar hatun.:)
*
Yazı yazıyor olmasaydım, bloga girdiğimde hepsini birden görseydim, mahvolurdum, bir gecede herkes birbirine girmiş diye :)
*
İlk 7'e tek tek, diğerlerini aralarda yıldızlı cevapladım örtmenim, kaç aldım acaba?
*
oooh, canıma değsin. Çalış biyo çalış, biyo ötmen ol! :)
*


Ahanda!
Cevaplamış valla.
Dedim bu şimdi gıcıklık yapar"Amaaan senle mi uğraşçem"derse kesin çakacaktım:)

Dangut
Hahhahhahahha
Valla alemsin ha!
Süper!Dangut!Anlıyor mudur yoksa üzerine bile kondurmuyor mudur acaba çok meraktayım.

(Allaaaam inşallah günah almıyorumdur,alıyorsam da hepsini Uro'ya yaz lütfen zira onun yüzünden güzelim angut Dangut oldu hahhahhaaaaa)

Şimdi an itibarıyla gerçekten gittim!
Sevinme!
Yarın sabah kabusunum Urooooooo!


Doğrusunuz, sitede iki gündür bir sorun var. Niye olduğunu ben de bilmiyorum ama arkadaşım Alex sorunu çözmekle uğraşıyor.Yoksa biyonun nazarı mı değdi bilmiyorum:)

İnşallah en kısa sürede sorun çözülür.Cemali deyince aklıma geldi.Patagonya'da "Unutamadığım Türkçe Pop'lar" adlı bir yazı yazmıştım. Liste şöyle idi:

1-nazan öncel- gidelim buralardan
2-cemali- duymak istiyorum
3-teoman- papatya, sus konuşma paramparça,
4-tarkan- kış güneşi
5-umay- umay hareket vakti
6-feridun düzağaç- lavinya
7-haluk levent- akşamlar
8-sertap erener- vur yüreğim
9-emel- acılardan geçtim
10-sezen- aksu gülümse
11-şebnem ferah- durma, babam oğlum


Ya ustam napmışsınız siz ya..Coşmuş burası.Allah sizi bildiğiniz gibi yapsın.Bu arada önceden yazmayı unuttum .Var mısın bir "Muroseverler derneği" kuralım.Nolurrrrrrrrrrrrrrrrr:)


Serap; sorma Serap biyonik sağolsun, yoruma boğdu blogu, coştuk yani evet.
*
Muroseverler derneği, hımmm.
sessiz sedasız sevsek, olma mı?
en güzel bi şi, bence :)


İletişim

uragan3@gmail.com

Blog Arşivi

Translate