The Jacket-Çıldırış / Silüet / İdam Mahkumu




  • Atv'de iyi bir film izlemeyeli epey olmuştu, sanırım en son panik odasını izlemiştim ama dün akşam the jacket/çıldırış isimli bir film yayınlandı ve çok iyiydi, bence. Başrollerini, Adrien Brody ve Keira Knightley'in paylaştığı 2005 yapımı amerikan filmi. Tür olarak Dram/Gerilim/Psikoloji/Fantastik denebilir. Geçmişi ile geleceği arasında sıkışmış, aklının ve hafızasının derinliklerinden yol bulup çıkmaya çalışan bir karakter ve onun etrafında dönen hikayeler. İzleme ihtimali doğarsa, kaçırmayın. Uragan dediydi, dersiniz:)
  • Dün gece balkonda otururken, gencin biri elleri ceplerinde yanık yanık türkü söyleyerek geçti sokaktan. Önce sokak lambasının altında bir silüetti, sonra karanlıkta kayboldu, en son da sesi azalarak kesildi. Öyle içli söylüyordu ki türküyü...
  • Film ve balkon faslından sonra biraz okudum, "Suç ve Ceza" dan bir paragraf üzerinde defalarca gittim geldim, kendime sordum. Ben ister miydim?, dedim.
  • "Bir yerde okumuştum, yazar diyor ki: Bir idam mahkumu, ölümünden bir dakika önce şöyle düşünmüş: Eğer yüksek bir yerde, bir kayanın üzerinde, iki ayağımın sığacağı kadar bir yer verseler ve deseler ki, 'çevrende okyanuslar, altında uçurumlar, korkunç bir yalnızlık içinde, böylece dikilmeye razı mısın?' Bütün samimiyetimle şu cevabı verirdim:'Evet razıyım! Yeter ki yaşayayım!... Ömür boyunca, binlerce yıl ayakta dursam bile yaşamaya razıyım..." (s.131)
  • Sonra, zaten yaptığımızın bundan farklı olmadığı fikrine kapıldım. Peşinden koşmaktan yorulduğumuz hayallerimizden, her gün daha da törpüleyip körelttiğimiz manevi ve insani duygularımızdan uzakta, kendimize yarattığımız koca bir yalnızlık... Bu şekilde yaşamak, bahsi geçen idam mahkumunun durumundan pek de farklı gelmedi o saatte. Şimdi? Bilmiyorum.

-bitti-

Yorumlar

Warrior dedi ki…
Suç ve Ceza gibi insan aklını karıştıran bir roman var mı! GERÇEK Hayattaki insanları anlatır, yani insanda iyilik ve kötülük birbirbirine karışmıştır.Kahramanlar romantiklerde olduğu gibi ne tamamen iyi ne de tamamen kötüdür.

Rasko gerçekten katil midir?Tefeci kadını öldürmek kendi ahlak anlayışına göre doğru idi.Ya da ailesinin geçimi için fahişelik yapan Sonya gerçekte iyi midir kötü müdür?Rasko'yu İncil ile Sonya tanıştırmıştır.

Süper insan kimdir?

Gerçekten nefis bir kitaptır...Kitabı okuduktan sonra değerlendiririz birlikte
uragan dedi ki…
Gerçekten zeka ürünü bir eser ve çok insanca.
Her çeşit insan mevcut, bugün kitabın ortalarından bir kaç bölüm okudum mesela, piyotr petroviç karakterine (dunya'nın kendini beğenmiş nişanlısı) takıldım, ne çok insan var böyle, diye düşündüm, etrafımı yokladım.
*
Ben bu kitabı önceden okumamış olsamda, konusu hakkında bilgi sahibiydim ve fakat süper insan savına islam peygamberini de örnek verdiğini hiç bilmiyordum.
*
Beynim sistemli çalışmaz benim, tespitte iyi olsam da tahlil de zayıfımdır.
*
Değerlendirmeyi size bırakalım, pata-gonya'da yazarsınız bir "suç ve ceza" tahlili, biz de okuruz.

Bu blogdaki popüler yayınlar

Rabbişrahli ve sadri!

"Benim için namurad olsun diyenler bermurad olsun"/"Babil'de Ölüm, İstanbul'da Aşk" okumaları

Matematik Performans Ödevi / Kocatepe Kavşağı / Aptal kovboy