"Mesnevi Okumaları" & "Sevda Dedim" / istek parça yayınımız hafta boyunca sürecektir :)

  • Bu nefsimiz cehennemin parçası olduğu için, parçalar da daima bütünün tabiatını taşır.
  • Onu öldürecek ancak Hakkın ayağıdır/iradesidir. Onun yayını haktan başka kim çekebilir?
  • Yaya ancak doğru ok konur. Bu yayın ters ve eğri okları vardır.
  • Ok gibi doğru ol, yaydan kurtul. Çünkü yaydan şüphesiz doğru oklar sıçrar.
  • Dış savaştan dönünce, iç savaşa yöneldim.
  • -Biz- "Küçük cihattan döndük"üz. Peygamberle büyük cihattayız.
  • Bu Kaf dağını iğneyle kazmak için Hak'tan kuvvet, başarı ve destek istiyorum.
  • Saflar yarmayı kolay aslanlık bil. Kendini yenendir aslan.
(sayfa.81/beyit no:1384-1391 arası/ "Küçük cihattan büyük cihada döndük"ün yorumu)

***
  • Ey oğul! Hak her şeyi kuşatır. İşi onu başka işten alıkoymaz.
  • Şeytan "beni azgınlığa uğrattığından dolayı" dedi, alçak şeytan kendi fiilini gizledi.
  • Adem "nefsimize zulmettik" dedi. O bizim gibi, Hakkın fiilinden gafil değildi.
  • Edebinden dolayı suçta, Hakkı gizli tuttu/anmadı. O suçu kendine ait görmekle yarar elde etti.
  • Tövbe etmesinden sonra Hak, ona dedi "Ey Adem! Sen de o günahı ve sıkıntıları ben yaratmadım mı?
  • Benim takdirim ve kazam değil miydi o? Özür dilerken onu nasıl gizledin?"
  • "Korktum, edebi bırakmadım" dedi. Hak "Ben de onun için seni makbul tuttum"
(sayfa.85/beyit no:1488-1495 arası)

***
  • Bilgisizliğe gelirsek, onun zindanıdır o. İlme gelirsek, onun sarayıdır o.
  • Uykuya gelirsek, onun sarhoşlarıyız. Uyanıklığa gelirsek, onun ellerindeyiz.
  • Ağlarsak onun rızık veren bulutuyuz. Gülersek, o zaman onun şimşeğiyiz.
  • Öfke ve savaşa gelirsek, onun kahrının yansımasıdır. Brışa ve özür dilemeye gelirsek, onun sevgisinin yansımasıdır.
  • kıvrım kıvrım dünyada biz kimiz? Elif gibi. Onun/Elif'in bizatihi nesi var? hiç hiç.
(sayfa:85/beyit no 1511-1516 arası/ "Nerede olursanız, o sizinledir"(hadid-4) ayetinin tefsiri)

***
  • Sözün yararı yoksa söyleme. Varsa, itirazı bırak ve şükür ara.
  • Allah'a şükretmek, her boynun borcudur; kavga etmek ve yüz ekşitmek değil.
  • Ekşi suratlı olmak şükür olsaydı, evet, kimse sirke gibi şükredici olmazdı.
(sayfa.86/beyit no.1525-1528 arası)

***

Warrior, "sevda dedim" i son dinleyişimin üzerinden en az altı ay geçti, sayende ben de dinlemiş oldum. Fakat kayıt pek temiz değil, idare edicen artık:) Eşref Ziya'nın en sevdiğim ilahilerinden biri bu, sağol.




"Kendini yenenlerden olma gayreti"ni yeşertsin içimizde, mevla!
Hayırlı Cumalar.

Yorumlar

un4tunately dedi ki…
hımmm ben çok severim "sevda dedim"i.. bana da göndersene uragan, lütfen, lütfeeeennnn :))
un4tunately dedi ki…
bu arada uzun bir aradan sonra sayfanda sevdiğim bir melodiyle karşılaşmak çok hoş oldu, söylemeden geçemeyeceğim.. ;)
uragan dedi ki…
Neydi dj mi, vj mi her neyse.
**
uragandan'dan çok kıymetli blogger dostlarından biri olan untunately'ye gidiyor bu güzel Eşref Ziya parçası, hep birlikte dinliyoruz. :)
(tonlama çok önemli; Ayşe Egesoy tarzında okunacak)
**
burası benim tonlamamla okunacak. Nerdesin sen yaaaa, ne zamandır? Blog-duvar. merak ettim aaaaa!
AYSUN dedi ki…
Amin diyorum ettiğin duaya... Ben ben dememizden alıkoysun Allah bizi...

Dünkü yazıyı okudum. Çok dolmuşsun belli... Rahatlamışsındır umarım!
un4tunately dedi ki…
hiç sorma urocum, başıma gelmeyen kalmadı desek daha doğru.. şükür ki şimdi daha iyiyim, özlemişim bir de yaa.. teşekkürler djliğin için :D
Warrior dedi ki…
Şu an Antalya'da çalıştığım yerde internet olmadığı için gündüz siteye giremiyorum.Ancak otele geldiğim zaman bakabiliyorum. Uragan büyüksün:) beni kırmayıp yayınlamışsın, ellerine sağlık:)

Ben bu kaydı hiç dinlememiştim bendeki biraz farklı ama bu çok hoşuma gitti. Aslında patagonyada en sevdiğim 10 ilahi diye bir yazı yazacaktım ama sitede bir sorun var.İnşallah en kısa zamanda yazarım.Tekrar sağol

Bu arada DJ olup çıkacan valla:)
m.bilal dedi ki…
vallahi blogunuzu ilgiyle takip ediyoruz ailecenek şahsen bizde ankaraya gönül veren bir aile olarak sizin istek bölümünüzden eğer çalarsanız MURAT KEKİLLİ'den TURNAM parçasını çalarsanız bizi fazlasıyla memnun edersiniz:)
SENABERA dedi ki…
Amin amin.....
SENABERA dedi ki…
Madem artık istek parça hizmeti de var bu blogda, bende mümkünse sevgili DJ'imizden "Değmen benim gamlı yaslı gönlüme" yi rica ediyorum, ağır kaçmayacaksa...:))
uragan dedi ki…
Aysun & un4 & Warrior & Birader & Özlem
................................
Aysun; iyiyim, iyiyim.:)
*
un4; geçmiş olsun, iyi olmana sevindim.
*
Warrior; ben de başka kaydını dinlememiştim hiç, yıllar yılı bunu bildim ben.
*
Birader; "nalet olsun benim içimdeki kardeş sevgisine", yoksa bu anlatım bozukluklarını yapan kardeşi ben ne yapardım ama? Neyse, sana şarkını bugün çalacağım ama Kekilli'den başka bir şey, bekle!
*
Özlemcim; sıraya aldım türküyü, üstte listede, salı günü...
Ağır mağır kaçmaz, ben de ne zamandır dönülmez akşamın ufkunu çalacağım, geçiş yapamıyorum bu hızdan, yavaş yavaş varırız oraya da. :)
*

Bu blogdaki popüler yayınlar

Rabbişrahli ve sadri!

"Benim için namurad olsun diyenler bermurad olsun"/"Babil'de Ölüm, İstanbul'da Aşk" okumaları

Matematik Performans Ödevi / Kocatepe Kavşağı / Aptal kovboy