sabah sabah tiyatro :)

Derleme-toplama yapacağım, dedim ama yürüyüş faslı çok enteresan ve komikti. Yazmadan geçemezdim. 8 km. lik yürüyüşten sonra spor aletlerinin başına geldim, orta yaşlı bir teyze; iki kişilik aletlerden birinin başında, karşısına geçecek birini arıyor. Kulaklıklarımı çıkarıp, geçtim karşısına nefes nefese. Neyse teyze konuşmaya başladı, bir oğlu varmış Özbekistan’da, epey bi anlattı. Benim zaten konuşacak halim kalmamış, dinliyorum sadece. Monologunun sonuna doğru, bana sorular sormaya başladı, niye yürüyosun sen kilo verip ne yapacaksın vs…

Ben de sabahları yürümeyi sevdiğimi söyledim, yetmedi, nereli olduğumu merak etti. Ankara’lı olduğumu öğrenince dayanamadı. “Kızım ben de senin gibi hanım bi kız istiyorum oğlum için” dedi.

“Bırak oğlun kendi seçtiği biriyle evlensin, senin bulman olur mu hiç?” dedim, “olur olur, senin yaşın kaç? dedi, bir kaç ay sonra 30 olucam dedim inanmadı, bekarsın sen tabi, dedi. Ben kadının hayallerini yıktığımdan hınzırca emin, yoo nereden çıkardın bekar olduğumu, benim dörtbuçuk yaşında kızım var, dedim. Kadın bastı kahkahayı, eee alyansın yok senin, sen beni beğenmedin de ondan öyle diyorsun di mi? dedi. Bu defa beni aldı bir gülme, yok teyzecim ne alakası var, niye beğenmiyeyim seni, ben evliyim, çocuğum da var, sen bırak oğlun bulur seveceği birini, dedim. İnandıramadım. Bir ısrar bir kıyamet, az kalsın kadını kahvaltıya çağıracaktım, inansın diye :)

Neyse sonunda ikna oldu, bu sefer de kardeşin var mı? diye sordu. Var ama sana yaramaz, bi kardeşim var o da erkek, dedim. Kızım beni garipseme, ben yöremizden biri olsun istiyorum, huyu, suyu, aşı bize benzesin istiyorum, Ankaralı olsun çamurdan olsun; dedi. :)

Ankara ilçelerinde bu muhabbet çok olur, “boyu boyuma, huyu huyuma, suyu suyuma” derler hatta; bize benzesin, farklı olmasın, uyum sağlaması kolay olsun isterler. Bu teyze de Beypazarlıymış, tam bu fikrin yerleştiği yerlerden yani.

Velhasıl, yürümekten pestil olmuş bir vaziyette, teyzeyi yeni gelin adayları aramak üzere bırakıp eve döndüm. Durup durup o kadar yürüyünce, bir de üzerine beypazarlı teyze ile birlikte alette çalışınca, bacaklar iptal oldu, tutmuyor. :)

Yine de iyiyim, güzel bi haftasonu geçirdim, cumartesi elif’i ve kuzenlerini hayvanat bahçesine götürdük, kayınvalidem, kayınpederim, eşim, ben ve üç çocuk; yorucu ama keyifliydi. Çocuklar çok eğlendi. Tavşanlarla oynadılar, ata bindiler, akülü arabalar, kavgacı maymunlar filan. Yetmedi ardından Tigem'e gittik, Ankara'nın eğlencelik yerlerinden biri, orda da oturdu kumların içine doya doya oynadı, topraksever çocuğum benim.

Ertesi gün Elifle böcek toplayıp, deneyler yaptık, tepkilerini ölçtük. Bu arada kikircik, tutmaya çalışırken birkaç karıncayı zayi etti ama, o kadar olur, sanırım. Gelmeden evvel bi de evini derleyip topladık babaannenin, tamam.


Elifimin hayvanat bahçesi maceralarını detaylı olarak kikirciğim'e yazarım artık inşaallah bir kaç gün içinde. Şimdilik bana müsade.




Yorumlar

SENABERA dedi ki…
Bayağı eğlenceli bir haftasonu olmuş ne güzel, özellikle parktaki teyze bir alemmiş...:) Demek sen beni beğenmedin, ondan evliyim diyorsun dedi..:) Eşine havanı attın mı??
Kuaybe dedi ki…
Öncelikle acilen o hayvanat bahçesinin adresini rica ediciim :))

Söylemesi ayıptır, evlendikten sonra ayrı ayrı üç kişi daha istemişti beni farklı zamanlarda!! Sonuncu olayda üç yıllık evliydim.. Şimdi de durum değişmedi aslında.. Kucağımda Yusufcuğu görenler ablasıyım zannediyor.. İnanmayanlar yemin ettiriyor annesi olduğuma :P Ediyorum yine inandıramıyorum senin teyze gibi :))

Bu arada, Ozan beni isteyen hatunları hala öldürmeyi planlıyor, o ayrı :P
uragan dedi ki…
özlem & Kuaybe

Özlemcim, evet eğlenceli bir haftasonuydu, özellikle çocukların mutluluktan gözlerinin parladığını görmek her şeye değerdi.
*
Yaaa, bi de öyle dedi, ben gülünce; şivesine gülüyorum sandı heralde, oysa ben yapmaya çalıştığı şeyi ilk konuşmaya başladığı anda anlamış olduğumdan gülüyordum.
*
eh biraz bahsettim :)

***
Kuaybe, Atatürk Orman Çiftliği bahsettiğim yer. Valla adres veremem, tarif konusunda çok başarısızım çünkü. Ama google eart'in varsa rahatlıkla bulabilirsin, ya da eşine sor o mutlaka biliyordur. Bu tigem'in yeri de oraya çok yakın. Kime sorsan gösterir :)
*
Senin durumun normal, hakkaten olduğundan da genç görünüyorsun, bir kaç fotoğrafını görmüştüm blogunda daha önce. Ben alyanstan kaybettim, çok takı takmıyorum, doğumdan sonra alyansım dar gelmeye başlayınca kaybolmasın diye kaldırmıştım, ondan sonra da çıkarıp takmadım. Kadın alyans yok diye taktı bana. Tiz zamanda çıkarıp takıcam artık. :)

Bu blogdaki popüler yayınlar

Rabbişrahli ve sadri!

"Benim için namurad olsun diyenler bermurad olsun"/"Babil'de Ölüm, İstanbul'da Aşk" okumaları

günlerimiz bitecek bir gün saya saya*