uragan/günlük
bİr nevİ "anı deposu"

Bol kalorili yemekler serisine devam/Küçücük gemi, sulara attın şimdi kendini..



Yapmayı da yemeyi de en sevdiğim yemeklerden biri bu. Bi adı yok hemen şöyle afili bi isim bulalım bakalım. ıııım; kiremitte soslu-sebzeli köfte, idare eder daha afili bi isim arayacak halim yok valla, yazdığıma şükür.
Dün pişirdim yine, biz zaten seviyoruz da Elif' de bayıla bayıla yediği için sık sık yapıyorum bu bol kalorili yemeği. Ben iyi ki yürüyorum yaa, yoksa var ya bu kiloyu sabit tutmak imkansız olurdu.:))



Nası yapıyorum, yazayım, aslında fotoğraftan çıkarılabilir tarif ama;
  • Her zaman yaptığınız köfteden yapın bi kere, ana malzeme bu.
  • Ben köfte harcı için; bol kimyon, kekik, güveotu, bol sarımsak, tuz, karabiber, pulbiber, 1 yumurta, 1 rende soğan ve ekmek içi kullanıyorum. Varsa, yenibahar'da ekleyebilirsiniz. Kıymam yağsız ise bir yemek kaşığı kadar da sızma zeytinyağı ekliyorum.
  • Köfteleri şekillendirmeye başlarken , toprak kabın altını yakıyorum, epey sürüyor ısınması çünkü. 1-2 yemek kaşığı kadar zeytinyağında kızartmaya başlıyorum köfteleri. Onlar kızarırken sebzeleri hazırlıyorum. 2 orta boy soğan, 2 domates, 4-5 biber ve yine sarımsak 4- 5 diş.
  • Köftelerin bir yüzü kızarınca sebzeleri ekliyorum, sos girmeden onlar da hafif sotelenmiş oluyor. Soğan ve domatesleri dörde bölüyorum sadece, biberleri de iri parçalara ayırıyorum, sarımsakları ince ince doğruyorum. Görüntüsü hoşuma gidecek şekilde diziyorum sebzeleri köftelerin yanına. Doğranmış sarımsakları domateslerin üzerine pay ediyorum, biraz da kekikle beraber.
  • Ondan sonrası bi on dakika kısık ateşte, hem sebzeler yavaştan pişiyor hem de köftelerin diğer yüzleri kızarıyor. 1 tatlı kaşığı salçayı bir çay bardağı suyla açıyorum, biraz da tuz ekliyorum ve ocaktaki yemeğin üzerine gezdiriyorum, orta ateşte bi 10-15 dakika pişiyor. Pek sulu bi yemek değil bu ama sulu isterseniz su miktarını kafanıza göre artırın.
  • Bu arada da miktarını açlık durumumuza göre belirlediğim taze patatesleri soyup kızartıyorum başka bi tarafta. Yemeği ocaktan indirmeden, kızarttığım patatesleri de ekliyorum. Ooooh, mis.
Bir kere toprak kapta pişen yemeklerin bambaşka bir lezzeti oluyor, fakat dikkat edilecek bir nokta var. Sofradan kalkar kalkmaz kalan yemeği başka kaba almak gerek, yoksa kokusu ağırlaşıyor. Yemeği pişirmek için ideal, serviste de bence güzel duruyor ama saklamak için uygun değil.
***
Tariften sonra, gelelim bugüne. Perişanım, atom karıncanın gazabına uğradım. Dünden beri oflaya poflaya yürüyorum evde, bütün kaslarım tutulmuş. Yine büyük temizliğe kalkmamak için bir bahanem var bu yönden bakılınca şikayetçi değilim. :))
Bugün kayınvalidem gözünden ikinci defa ameliyat oldu ve şu an hastanede. İyiymiş, iki gündür telefon trafiğimiz durmadı hiç. Hastane çıkışı gelip ben de kalmasını rica etmiştim bi hafta on gün neyse, sanırım yarın akşama çıkmış olur.
Yazamazsam merak buyurmayın diye düştüm bu notu, ne kadar düşünceli bi blogger'ım ben yaaa. Boşuna tıklama zahmetinden kurtarıyorum sizi bak.
Tüm bunların dışında, eşimle geride bıraktığımız koca bi yedi yıl doldu bugün. Acısıyla-tatlısıyla, varlığıyla-yokluğuyla geçmiş koca bi yedi sene. İnanması çok zor geliyor, yılların bu kadar hızlı geçtiğine. Tüm bu doğum günleri, yıldönümleri filan, yaşlandığımı anımsatıyor sanki bana, pek sevmiyorum o yüzden üstünde durmayı, :))

Bugünün şarkısı : Küçücük Gemi - Ezgi'nin Günlüğün'den.
9 yorum:

selamlar:) blograzziye çok göz atmasam da yorumunuzu tesadüfen gördüm çok teşekkürler marifet teyze kategorisi özellikle tam benlik:) sevgiler


Nice seneleri mutlu mesut geçirin inşallah:) Tam da bu akşam ne yapsam ne yapsam diye düşünürken açtım bloğu:P Ama ben eve gidip de bunu yapana kadar çoluk çocuk açlıktan ölür:P

Evde 6 nüfusuz şu ara... Enişte, iki yeğen ve biz:) Offf çok zormuş bunca insanı doyurmak...

Kayınvalidene de geçmiş olsun.


daha nice nice mutlu senelere uraganım:)
kayınvalidene de acil şifalar diliyorum..


Kıskanç Uro ;)
Allah bilir uyduruk yemeklerime laf atanlardan biride sendin:)
GünahAlıcıMikropBiyo


İyi ki sevmiyorsun yıldönümlerini,doom günüsülerini ha!Hem yazıyor hem üstünde durmayı sevmiyorum diyor.

İyi,bende hiç sallamıyom o halde
ehehheee

Kaynanan(mikropluğa bak)katarakt ameliyatı mı oldu?Niye sana gelecekmiş 1 hafta 10 gün.Kolu mu kesildi,bacaamı kesildi (aazımdan yel alsın)gözü ufak bişii oldu,ne sana gelecekmiş hemen.

İyikiOğlanAnasıOlmayanXLMikropBiyo


İzsürücü & Aysun

Hoşgeldin izsürücü, ben de senin takılara bayıldım, o mor mor bi de iğne oyalı küpelere özellikle.
iz sürmen işe yaradı bak:))
**
Aysun,bunu pratikleştirmenin yolu var. En çok zaman alan kıymanın çözülmesi ve köfte faslı, diğerleri yarım saat alıyor. Bi önceki akşamdan yap köfteni, ya da köfte yaptığında 2 pişirimlik yap, sar strechfilme at dondurucuya. Aralarına da strech gelicek şekilde sarınca 10 dakikada çözülüyor, hain köfteelr:)) Gerisi zaten kısacık valla...
**
Allah kolaylık versin, teşekkür ederim ayrıca.


Solar & Biyo

Solarım, sağol ablacım, teşekkür ederim.

**

Biyocan; hiiiç atmam, atmadım. Bi kere ev yapımı kumpirin hastasıyım. Ama ben haşlamıyorum, fırın tepsisine ortalarına koca bi çizik atıp diziyorum, 1 saatte hazır kumpir patatesi gibi oluyor. Sonra gelsin malzemeler, bi de tereyağı ekle bi dahakine kaşarla beraber. İşte o zaman... dilim varmıyor gerisini demeye.
**
sallamazsan sallama:))
**
Geçen sefer retinaya silikon koymuşlardı ya şimdi hem onu çıkardılar ve evet bildin hem de katarakt ameliyatı oldu. Kadının bi talebi olmadı ki, ben kaşındım, duramadım, çağırdım. Daha belli değil gelip elmeyeceği, kontrolü varmış, benim ev merkeze uzak diye gelmeyebilir de, bilmiyorum. Yazık kız kadına, zaten şeker hastası, kalp hastası
**
Bi de uy başuma gelenlerdeki yorumuna bi cevap yazmıştım okudun mu?, annemin tezi ile ilgili hani, cevap bekliyom, buraya istemezsen mailime.
**
Son olarak, bugünkü sofralara baktım, salatalara bi de o koca tepsideki benim pizzamın tıpkısının aynısına benzeyen pizzaya, uuuuuf.


biyocan unuttum bak, bi de menemenseveramayemezgillerdenim ben. Eşim hayatta yumurtayı ağzına koymuyor, o yüzden kırk yılın başında yaparsam yaparım, ama tadı olmuyor, yalnız. Şöyle yarışa yarışa, çıtır ekmeği bandıra bandıra yiycen ki bir şeye benziycek.


Urom
O pizza değildi:)O tepsi kadar pizzada yaptım ama hemen yumulduğumuz için foto çekemedim.
O fotodaki:
Altta kızarmış iri patatesler,üstte kuşbaşılı harç,en üstte kaşar peyniri rendesi,ver fırına allaaam allaam o ney öyle süne süne:)

Yumurta sevmeyenler için şanssızlık tabii menemene çıtır taze ekmekle banamamak,sen gel ben sana yaparım gülümm:)

Diğer soru cevaplandı Urocum,o mübarek anayın ellerinden gözlerinden öperim tekraran:D


biyo tarif için sağol, en tiz zamanda deniycem.
bak ama menemen yapmayan biyo ne ossun, ne olacak yaaa, zaten biyo olmuş daha ne olsun di mi?
gıccıkötesiuro


İletişim

uragan3@gmail.com

Blog Arşivi

Translate