uragan/günlük
bİr nevİ "anı deposu"

Göç

camlarim, canim

  • Ben şimdi bu fotoğrafı çektikten hemen sonra yaptığım gibi uzanıp çamların dibine, gökyüzüne bakmak istiyorum sadece. Fena bir sıkıntı dalgası önüne katıp götürürken beni, Tolstoy'un Hz. Muhammed adlı kitabının üçüncü bölümündeki itiraflarını dönüp dönüp okuyorum. Hayatın anlamını arayışını, anlamı aklıyla ararken hiçliğe ulaşmasını, intihar noktasına gelişini ve ardından inancın gölgesine sığınışını. Akıl yürütme biçimini anlamaya çalışır gibi bir halim var, yoksa kitap bittiği halde tekrar tekrar niye dönüp duruyorum üç gündür etrafında bu satırların?

  • Unutkanlık işi iyice coştu, nereye gidiyorum böyle? Beynim ne çok şeyi silip duruyor. Bu sabah yaptığım keke -tezgahın üzerine açıp hazırladığım halde- kabartma tozu koymayı unuttum. Dün de bir şeyleri unutmuştum, önceki günde ama ne unuttuğumu da unuttum.

  • Ayaklı makine gibi dolanıyorum etrafta ne görsem donduruyorum, anı durdurmanın sadece fotoğraf çekerek mümkün olması ne acı, keşke başka yolları da olsaydı. Hayatın bir pause düğmesi olsa ne iyi olurdu.

  • Şimdi şampiyona yaklaşıyor ya, benim futbol fotoğrafı çekme arzum depreşti. Nereden çıktı bu istek bilmiyorum, mazisi de çok değil ama en son fener'in maçlarından sonra bir sürü internet sitesinden maçın fotoğraflarına bakınıp durmuş, şunlardan birini de ben çekebilseydim demiştim. Maç fotoğraflarındaki hareketli anların dondurulmuş hallerine bakmak çok keyifli geliyor bana. Adamların abuk-subuk hareketleri, tuhaf jest ve mimikleri... Maçı almak için gösterdikleri gayretin en net görülebildiği yer bu fotolar, belki de ondandır. Birilerinin bir şeyleri bu kadar azimle istediğini görmek iyi geliyor sanırım.

  • Yapılması gereken tonla iş var, kılım kıpırdamıyor, kötü tarafı yakın zamanda kıpırdayacak gibi de görünmüyor.

  • Sadece dağbaşı istiyorum, şööle sessiz, ıssız... Yokuşaşağı çamların arasında koşmak istiyorum, nefesim kesilene kadar. Sonra da ağaçların arasından sızan güneş ışığının altında derin mi derin bir uyku çekmek. Sonrası göç, göç etmek istiyorum daha manalı bir hayata, var mı hali hazırda bildiğiniz anlamlı bi hayat?

  • Allah'ım acı bana, ruhuma ferahlık ver, içimi tazele. üfle... Yakınlaştır beni sana, adım atsam tutarsın elimden ya, adım atacak gücü ver ruhuma ve gerçekten bulmak istemeyi Seni...


Goc - Gulay

2 yorum:

anlam değil mi uraganım..
ben de aynı ruh hallerinedeyim bu aralar, ne susmak istiyorum ne de konuşmak, yapmak zorunda olduklarımı da yapmamak cabası. zaman geçiyor ya o ilginç, tüm gün oturup müzik dinlesen de zaman geçip gidiyor..


hem de nasıl geçiyor, hızına yetişmenin imkanı yok:)
dönmüşsün bloga ama yorum yazamıyoruz herhalde, kapatmışsın.
Neyse ben buradan derim diyeceğimi, olmadı mail var:)


İletişim

uragan3@gmail.com

Blog Arşivi

Translate