uy başuma gelenler!

Başıma öyle bi olay geldi ki,vallahi Anayasa Mahkemesinin başörtü kararını bile gündemden düşürdü benim içim. Henüz sakinleşmiş durumdayım.

Olay 1 saat önce gerçekleşti ve son yarım saattir de kendime gelmeye çalışıyorum. İkizler bugün bendeydi, 10'u biraz geçerken uyuttum onları. İkizlerin bir de ablaları var 5 buçuk yaşında, o da kendi evilerinde karşı dairede uyuyordu, annesi uyandırmak istemedi giderken, anahtarı bıraktı bana. Ben de 15 dakikada bir gidip bakıyorum, uyuyo oluyor, geri geliyorum. Zaten akşamdan da söylemişti, uyanınca B. teyzene geç, diye.
Neyse efendim, en son gittim bakmaya, İremsu evde yok!!!
Bütün evi aradım, balkonlara filan baktım, aklımdan tonla şey geçti bu arada, yok çocuk yok!!!

İremsu'yu evde bulamayınca, alttaki komşu geldi aklıma, apartman boşluğundan baktım, terlikleri orda, içime su serpildi. Tam rahatladım, diye düşünürken birden farkettim ki, Elif dibimde. Bizim evin kapısı kapalı, çocuklar içerde uyuyor!!!!

Çıkarken böyle bir durum aklıma gelmediği için anahtarımı almadım, Elif'e de dışarı çıkmamasını tembihledim sadece. Sen kikircik arkamdan çık İremsu'ya bakıcam diye. Anahtar kapının arkasında, bebeler içerde!!!

Bir an panikledim!
İçerde çalışma odasının balkon kapısı açıktı üstelik, çocuklar uyurken havalandırayım evi diye!!!

Böyle durumlarda sinirlenip, etrafa zarar veren tiplerdenimdir genelde, sakin kalmayı beceremem ve aklım zerre miktar çalışmaz. Resmen durur yani.
Fakat şükür ki bu defa öyle olmadı. Ani bir kararla Elif'i kucakladığım gibi alt komşuya indim, onu da oraya bıraktım, kadından bir ceket ve örtü alıp, koşa koşa çilingire. Eve 10 dakika mesafede bi anahtarcı var. Nasıl gittiğimi bilmiyorum, vardığımda nefes alamıyordum!!!
Gittim ama çilingirin kapı duvar.
Aha dedim uragan, şimdi ayvayı yedin.
Yandaki dükkana sordum, ileri taşınmış biraz.
Nasıl hızlı gidiyorsam ve nasıl bir ifade varsa suratımda, bizim tuhafiyeci teyze var bi tane aynı sokakta, onun seslenmesiyle kendime geldim.
"hayırdır, 100 adam vuracak gibi gidiyosun" dedi bana. Derdimi anlatacak zamanım olmadığından duymazdan gelip, kendimi zor attım çilingire. Hemen durumu anlattım, Allah'tan adamlarda araba var, 2 dakikada geldik eve. Yukarı çıktık, bizim kilit için başka bi malzeme daha gerekiyormuş, adam onu almamış yanına iyi mi?!!!!!
Neyse aradı hemen dükkanı, biri aldı aleti yola çıktı, adam da onu arabayla yoldan almak için gitti. Toplamda belki beş dakika geçti geçmedi ama ben bu sürede bütün tırnaklarımı kemirdim herhalde.
Düşünsenize, içerde haşarı mı haşarı iki çocuk, balkon açık, tarzan gibi bu bebeler bi de. Her yere tırmanıp, atlayıp, zıplayan cinsten. Öldüm öldüm dirildim bu bekleme esnasında, uyanmamaları için dua edip durdum.
Neyse adamcağız geldi, açtı kapıyı. Hemen gidip odaya baktım, mışıl mışıl uyuyorlar ve şu anda da hala uyumaktalar:)))
Adamın telefonunu alıp cebime kaydettim, Sağolsun o da sallanmadı, gitti adamı filan aldı ya, bin kere Allah razı olsun...
Ama benim ömrümden ömür gitti yaaaa.
Şükür ki, çocuklar uyanmadan kapıyı açabildik, bi sadaka vermem lazım acil!!!

Yorumlar

solar dedi ki…
okurken yüreğim ağzımda okudum ya, çok büyük geçmiş olsun.. aynen benim gibisin ya, başkası olsa bu kadar paniklemez heralde de nedense bizim aklımıza önce en kötü ihtimaller geliyor hep:)
Dikkat! biyo var ! dedi ki…
Ayyyyyyyyyy
İyi bitti nihayet!
Çok şükür çok Urocum.Allah esirgemiş resmen!Kendi kızın kalsa bi derece senin sorumluluğun yada sorumsuzluğun ama ya emanet?
Canı götünde derler de ne doğru derler ayol!
Ben de senin gibi panik bi kadınım.Tek bildiğim "suçu bi başkasına atmak"
Babamdan kalan en kötü huylarımdan sadece bi tanesi.Ne kötü huylu bi mikrobumdur bilirsin ;P

Bağırır çağırır,suçlarım,olmasaydı böyle olmazdı,sen şöyle yapsaydın şöyle olmazdı diye yırtınır dururum.Dur ulan dur!Allah beyin vermiş dimi?Aklını kullan,kafayı çalıştır.telaş etsen ne olacak salak!Sakin sakin düşün taşın.Yooook!İlla çıldıracak biyo!Telaşım olayı dahada berbat bi hale getirir.

Bazen de inanılmaz dingin,sakin olur,herkesi sakinleştirip en mantıklı kararı ben veririm.Ama bazen:)

Huuuh!Neyse bacım daha önce verilmiş sadakalarına say,bak mesela beni ayıpçı diye terslesen daha beter bişii olurdu allah korusun.Allah yüzüne baktı sayemde ehehheee. ;)

Hakkaten iyi bi sadakayı haketmiş bu olay!Çok geçmiş olsun.

Şimdi kafamız birse seninle sen şimdi hâla olası en kötü ihtimalleri ve gerçekleşebilecek en korkunç olayları da düşünüyorsundur dimi?
Biliyodum:)))
uragan dedi ki…
....solar & biyo...

Bi de beni yaşarken düşün solarım, terden duş almış gibi oldum. Var bi sakatlık, hep en kötüsü gelir aklımıza, neyse geçti ya.
****
Yaaa evet, şükür bitti.
İşin komiği ne biliyo musun, kapının aralığına terlik bıraktım, ne olur ne olmaz diye, benimkinin yapacağını bilmiş gibi; terliği de fırlatıp çıkmış dışarı:))
şaka gibi yaaaa.
**
Ben de öyleyimdir genelde, sen şunu yapmadın bööle oldu vs...der dururum, Sinir küpüne dönerim, ama öyle olmadı bu sefer şükür, karşındaki çocuk olunca ve durumu çözebilecek bir sen olunca, sakin kalınıyormuş demek ki.
**
yazıyı yazdıktan sonra düşündüm olası tüm kötü senaryoları , ama esas fasıl gece yatağa girince, kesin kabus görürüm bu gece:)
Gözümü kapattım mı ne kadar kötü ihtimal varsa gelir aklıma:)
**
Biyo be, bizim kafalar bu kadar yakın çalışıyo da, biz senlen niye anlaşamıyoruz bu örtü konusunda!

içinebiyokaçmışpurovaktöruro:)))
Dikkat! biyo var ! dedi ki…
canım benim:)))

bırak kafanın dışını üstat.
içine bakalım biz,boşver;)
SERAP dedi ki…
Büyük geçmiş olsun,ben öyle bir alışkanlık varki yan komşunun ziline basacak olsam anahtarımı almadan evden çıkmam.Felaket senaryolarını genelde olay başıma gelmeden yazabildiğimiçin tedbiri elden bırakmıyorum,sağolsun kayınvalidem de bıraktırmıyor zaten.Sen bundan sonra bir yedek anahtar yaptırır boynunda taşırsın bence:)Tedbir tedbirdir dimi bacım?
Cocukla Cocuk dedi ki…
Merhabalar,
blograzziden geldik sitenize iyi ki gelmişiz. Bir kere background da kullandığınız kot kumaşına bir denimci olarak hayran kaldım. Mesleğe ara vermiş olsamda denim hep hayatımda.
ve sonra soluksuz bir şekilde başınızdan geçenleri okudum. Allah korumuş , böyle durumlarda benim içinde sakin kalabilmek zor, sakin kalabilmeniz çok iyi olmuş.
uragan dedi ki…
biyo & Serap & cocuklacocuk

biyocum, peki:)
*
canım benim, diyen birine canım senin, diyesim gelir benim hep:))
*
annemin seninle ilgili bir teorisi var, biliyor musun? Bu emanetle ilgili ayıpçı lafın var ya, hani canı dötünde olur,olan; bu sözü bilmenden hareketle, "bu biyo ya k.hamamalı ya çamlıdereli, kesin oralardan" diyor; ne diyon?

****

Ben de senin aksine çok rahat bi tipimdir, cezasını da çok çekerim bunun. Ocağı açık unutup çıktığım,bir yere giderken kapıyı kitleyip anahtarı da üstünde unuttuğum çok olur. Şükür başıma henüz ciddi bir şey gelmedi:))
Bu kafayla çok sürmez ama herhalde, Allah korusun.

***
hoşgeldiniz, teşekkür edrim, temayı ben de çok seviyorum ve kotu da:))
sizin blogunuza göz atmıştım, çok hoş gerçekten, özellikle sandalyenin renklerine bayılmıştım, iyi çalışmalar, her zaman beklerim.
yaşasın bloggrazzi:))
AYSUN dedi ki…
Sen de bendensin demek. Ortalığı birbirine katan cinslerden:P Hatta ben o durumda bağırıp çağırıp sonunda da oturup ağlardım sanırım:(

Ama insan zorda ve tek başına olunca insiyatifi ele alıp kendinden beklenmeyecek şeyler yapabiliyor demek...

Verilmiş sadakan varmış... Bebelere ve sana geçmiş olsun...
uragan dedi ki…
Aysuncum; hem de nasıl katarım ortalığı birbirine, eserim gürlerim, sonra da oturur ağlarım senin gibi.:))
*
Başka çare kalmayınca aynen öyle oluyo, bu kadar hızlı düşünüp, yarım saat bile sürmeden bu işi nasıl çözdüğüme ben bile şaşırdım kaldım, iyi ki yakında çilingir vardı:)
*
çok teşekkür ediyorum arkadaşım.
Biyonikkedi dedi ki…
Uro
Annen seni ve dolayısıyla beni okuyor ve
-Kızım bak bu terbiyesizle takılırsan sana sütümü helal etmem demiyor öylemi

Deyzeeee elleringden üperimg deyzem gurban olurum deyzeeee

Yok biz aslen ankaralı değiliz hemşom.
Çankırılıyız ama 40 yıllık ankaraya geliş,doğma büyüme okuma hep ankarada olduğu için haliyle aldık herşeyi gadanı aldıımın Urosu.

Canım benim:)))
uragan dedi ki…
biyocan; demiyo valla:)
Ki annem ben gibi de değildir, aristokrat bi duruşu vardır, benim gibi halk adamı da sayılmaz pek.gene de demiyor, hatta ben kayınvalidemdeyken senin yorumlarını aktardı bana telefonda gülerek:))
onun gibi bi anneden benim gibi bi hatun? Babama çekmişim ben kesin, herkesle takılabilen cinsten:))

Bu blogdaki popüler yayınlar

Rabbişrahli ve sadri!

"Benim için namurad olsun diyenler bermurad olsun"/"Babil'de Ölüm, İstanbul'da Aşk" okumaları

Matematik Performans Ödevi / Kocatepe Kavşağı / Aptal kovboy