Aşk işi bu meslek, sevmek yetmez! / İzlemeye Devam/ hıı, neee? Tesettür Gettosu mu?

Evvelki akşam ana haberde yapılan telefon bağlantısında ntv ve kanaltürk ekiplerinin dönmek üzere olduklarını dinlemiştim, kendilerine ateş açıldığını da söylemişti içlerinden biri ama doğrusu bu kadarını beklemiyordum. Dün görüntüleri ilk izlediğimde o arabadan dördünün de sağ çıkmasına hem şaşırdım hem çok sevindim. Hele ki kelime-i şehadet getirdikleri an, gözyaşlarımı tutamadım. Sonra"artık bitti, buraya kadarmış" deyip şehadet getirdik cümlesini dinleyince nedensiz bir empati oluştu ben de, kendimi koydum yerlerine ...
Zor iş vesselam. İşte o görüntüler...





Düzenli olarak ziyaret ettiğim haber 7 com'da; Haber 24 Ank. temsilcisi olan ve hazırlayıp sunduğu "Keşke Olmasaydı" adlı programla Çağdaş Gazeteciler Derneğinin bu yıl "Tv dalında yılın en başarılı gazetecisi" seçtiği Yaşar Taşkın Koç'un da yazmaya başladığını gördüm, görmekle yetinmedim, okudum.

Taşkın abiyle eskiye dayanan bir hukukumuz var, eleştirmekten ve eleştirilmekten çekinmeyen, hiç bir vakit yaşını ya da konumunu saygı gösterilmesi gereken bir durummuş gibi göstermeyen, ama saygı gören ve bu mesleği onuruyla yapan az sayıda haberciden biri olduğunu düşündürürdü bana, birlikte çalıştığımız dönemlerde. İdealist, hep bir şeyler yapmaya gayret eden, yorulmadan çalışan ve çalıştıran, işi hiç bitmeyen belgesel hastası kişilik :)

Hiç unutmam, röportajlarımdan birini o dönemlerde yeni yeni aktifleşen internet haber sitelerinden birine göndermek için toparlamamı istemişti, "iyi olur senin için" diyerek. Ben çömezdim o zamanlar, korktum. Tv haberine metin yazmak ya da tv'de bir röportajı montajlayıp vermek başka, gazeteci-röportajcı dili başka. İlkinde görüntü, müzik ve montaj desteği adamı bir şekilde kurtarır ama ikincisinde böyle bir kurtarıcı yok, dile yükleneceksin.
O kadar işinin arasında, deşifre ettiğim röportajı edite edip benim imzamla göndermişti bir de; her zaman yaptığı gibi gençleri teşvik etmek, bizlere deneyim kazandırmak için kendine fazladan iş icat etmişti. Benim için çok özel bir şeydi bu davranış ve zaten hep saygı duyduğum Taşkın beyle hukukumuzun abi-kardeş formuna dönüşmesine neden olmuştu. Sonrasında eşi ve ailesi ile tanıştıkça daha çok sever olmuştum bu insan insanları. O yüzden söylediği hiç bir şey beni kırmaz, canımı yakmazdı, hep bir iyi niyet arardım altında.

Şimdi, bütün bunları yazdım çünkü, benim çok da uzun sürmeyen meslek hayatımdaki idol adamımdan doğrusu ya çok daha iyilerini beklerdim. Yazabilecekleri hakkında az çok fikir yürütünce, yazdıkları gözüme az göründü ne yapayım?
İzlemeye devam edeceğim tabi ki ve elbette iyi niyetle...

*
Ve bir de "tesettir gettoları" mevzuusu var ki, ağzımı açıp kelam etmeyeceğim, konuyla ilgili bugün yazılan-çizilen ne varsa ekliyorum linklerini. Canı isteyen okusun, hizmete bak bee.





Yorumlar

Güzel yazılar için teşekkür ederiz
Güzel yazılar için teşekkür ederiz
solar dedi ki…
nefesimi tutup izledim ya..
Allah korumuş onları yani başka izahı yok..
uragan dedi ki…
gülücüklerin annesi; ne dimek efenim, ne zaman isterseniz:)
*
solarım; Adamcağız diyor ya zaten,"hakkaten verilmiş sadakamız varmış" diye dönüp dönüp, doğru. vadeleri yetmemiş demek ki, yoksa mantık almıyor yani.

Bu blogdaki popüler yayınlar

Rabbişrahli ve sadri!

"Benim için namurad olsun diyenler bermurad olsun"/"Babil'de Ölüm, İstanbul'da Aşk" okumaları

Matematik Performans Ödevi / Kocatepe Kavşağı / Aptal kovboy