bir haftadır istanbulda olan anne ile yapılan telefon konuşması

-ne yapıyorsun, sesin soluğun çıkmadı bir kaç gündür?

uro: iyiyim ne olsun bildiğin gibi (bildiğin gibiden nefret ediyorum, ne biliyorlarsa sanki, herkese aynı cevabı veriyorum.)

uro:siz ne yapıyosunuz, nerelere gittiniz bakayım hain dom domlar?

-eyüp sultan'a, aziz mahmud hüdai'nin türbesine filan gittik. dolmabahçe sarayının bahçesinde bir kafe var, orda oturduk, denizi seyredip, çay içtik.

uro: ... yaaaa!

- B, biliyo musun; teyzenlerin evin penceresinden fethi paşa korusu görünüyor, vızır vızır geçen tekneler, sen olsan bi dakka ayrılmak istemezsin, tam senlik. şampiyon kokoreç diye bir yer gözüküyor biliyon mu orayı, gittin mi hiç?

uro:çıkaramadım şimdi, adını duyduydum sanki. bırak kokoreçi teyzeme söyle ben oraya iltica hakkı talep ediyorum anne.

- ... :)

uro:ya ev tam olarak nerde, iskeleye yakın mı?

-hemen yanında, lojmanın bahçesinden çıkınca hemen iskele, araba girişi arkada ama bahçe kapısı caddenin hemen üstünde.

uro:pıffff

-bugün teyzen gelince de eminönü gideceğiz beraber,yarın dönüyoruz ankara'ya, c.tesi sabah bilal'in ingilizce dersi var önemliymiş..

uro: sen kalsaydın gitmişken biraz daha, bilal ben de kalır.

-Zaten gidecek ya, daha hiç bi hazırlık yapmadık. Ancak toparlanırız.

uro:netleşti mi tarih?

-iki-üç iftar belki yaparız belki yapmayız.vizesini bekliyo işte.

uro:hıı

-Ah be b, burada olsaydın keşke, öyle güzel ki...

uro:anneee işkence yapıp durma bana ama yaaa, zaten çok özledim.

-...

uro: ya ben biloya bir iş ısmarlayacaktım ama sonra vazgeçtim

- ne işiymiş bakayım sen önce bana söyle, belli olmaz senin işlerin

uro: aman anne ya ne işi olacak, okuldan diplomamı alıversin diye düşünmüştüm, sonra vazgeçtim. zaten noterden tasdikli üç-beş tane var, e malum yasa da çıkmıyor, gerek yok, dursun diye düşündüm sonra.

- iyi bari, sen bilirsin. b, bak dinle sesleri, duyuyor musun?

uro:anne ya, sen hakkaten çok vicdansızsın ya, yeter ama çok uzadı bu konuşma, kime diyom işkence yapıyorsun, diye.

- tamam tamam hadi görüşürüz elifi öpüyorum.

uro: tamam, teyzemlere selam söyle, gıccık ettin beni ya, hoşçakal.


LEVENT YUKSEL / ISTANBUL -

Yorumlar

solar dedi ki…
istanbul çok kalabalık ya boşver:)

zaten havalar da öyle sıcak ki buralarda, biliyorsun nem de var acayip boğucu oluyor.. (aklıma kötüleyecek başka bişey gelmedi şimdilik kusura bakma:))

ya ankara, başkent neticede:p
tedarikmucize dedi ki…
Sıcak trafik kalabalık yol çalışmaları kazı çalışmaları vs vs vs
hiç özlenecek yeri yok boşver :p
uragan dedi ki…
solar ve tedarik kardeş;

çok inandırıcı oldu, bütün özlemim yer ile yeksan, o ki derim -istanbul nere, hangi kıtada a aa, ben nasıl bilmiyorum?

:)
selamlar
solar dedi ki…
tüh, tam da havalar serinlemişti :p
Alexandre Bey dedi ki…
Taze İstanbulluyum ben. Yaklaşık bir ay oldu yerleşeli. Başlangıçta hep ürktüm. Konya ve Ankara'da yaşadığım için böyle bir kalabalığa çok alışık değildim. Ancak yıllardır gidip geldiğim, kaldığım bir şehir olduğu için de yabancılık çekmedim. Trafik, kalabalık gibi unsurlara pek takılmıyorum ben. Evet kalabalık, trafik fazla. Ancak evi iş yerine yakın bir yerden tuttuğunuzda bunlar problem olmuyor. Mesela Üsküdar'da oturan birinin Beşiktaş'ta işinin olması çok güzel birşeydir bana göre. Hergün vapurla işe gidilip dönülebilir:)

Ben Kartal'dayım ve İçerenköy'e 20 dk sürüyor gidip gelmem. Bu yüzden ne trafik ne de kalabalıkla işim var. Haftasonları da keyif için gez/eceğim. Fethipaşada, Beykozda, Çamlıcada kahvaltılar edeceğim:)

Yorucu bir şehir İstanbul. Ancak boğaza baktığımda, Süleymaniyede oturduğumda, Sultanahmette namaz kıldığımda müthiş rahatlıyorum. Ama Ankara'da ruhumu böyle dinlendiremiyordum:P

Bugün hava çok güzel, serin. Şimdi Üsküdar'a gideceğim, evimin önünden otobüs kalkıyor, 40 dk sonra Üsküdar'da oluyorum. Kız Kulesinin karşısına geçip çayımı yudumlayacağım afiyetle.

Selamün aleyküm:)
uragan dedi ki…
alexandre bey, aleyküm selam. İstanbul başka bi alem, babam beni okul için oraya gönderirken "istanbulda belayı ararsan belanı, mevlayı ararsan mevlanı bulursun" demişti, hiç unutmam.
afiyet olsun, bir bardak da benim yerime için lütfen.
uragan dedi ki…
solar,
ah solar ah :)

Bu blogdaki popüler yayınlar

Rabbişrahli ve sadri!

"Benim için namurad olsun diyenler bermurad olsun"/"Babil'de Ölüm, İstanbul'da Aşk" okumaları

Matematik Performans Ödevi / Kocatepe Kavşağı / Aptal kovboy