bu da başlıksız gönderi

  • Haftasonu ayaşta idik, bol yürüyüşlü, püfür püfür iki gün geçirdik.
  • Gitmişken aile mezarlığını ziyaret etme imkanı oldu. Fethiye babaanne eşinin yanında yatıyordu. Bir kaç sayfa Kur'an okuyup, mezarlardaki otları temizleyerek ve birileri de benim başımda iki satır okur mu diye düşünerek, geçti zaman. Elimde ölümü hatırlatan bir kaç dikenle döndüm oradan.
  • Bunun dışında dev yaraasa bir balkonda terlemeden çay içtim doya doya. Kızım balkona hasta oldu, "bu balkona benim şişme havuzum bile sığar", dedi durdu. Mesaj alındı ama anne yüzme bilmiyor ki götürsün kızını havuza filan, "bu konuda müracaatlar babaya" dedim, anlaştık.
  • Elifcikle gezintilerimiz de pek keyifliydi; sebzeci teyzenin terazisiyle elma tarttık, şükrü amcanın karpuzlarının tozunu aldık, sümüklüböcek topladık (tutundukları dallarla birlikte), kedi kovaladık, her geçene selam verdik iyi günler dedik, sevebileceğimiz sahipli bir köpek bile bulduk ve tabi uzunca bir süre başından ayrılamadık vs...
  • Amaaa kısa gezintinin tadını damağımızda bırakan yediğimiz muhteşem güveçti. Pazar akşamını bizim için ziyafete dönüştüren tuna kasaba teşekkür ediyorum. Güveçinizin siparişini veriyorsunuz, etinizi seçiyorsunuz, sizin için bir güzel hazırlayıp pişirtiyor. Siz sıcak sıcak alıp yiyor, bizahmet güveci yıkayıp teslim ediyorsunuz. (Ayaş çarşı içinde karşılıklı iki camiinin arasındaki dükkanlardan biri, yolu düşen olursa denesin derim ben)
  • Biz de dumanı üstünde güvecimizi alıp mesire yerlerinden birine gittik Ayaş'ın. Yumulma faslında muhabbet "beypazarı güvecinin adı, ayaş güvecinin tadı" şeklinde tezahür etti. Beypazarında güveç diye pilavüstü et servis ediyorlarmış, bilmiyordum. Buranın güvecinde sadece; kekik otu yemiş kuzu eti; az miktarda domates-biber, bol miktarda sarımsak ve baharat bulunuyor. Muazzam bir koku ve lezzet birlikteliği. Ardından açık havada çay faslı, evde türk kahvesi keyfi derken yol göründü.
  • Eve dönüşümüz en çok paytağı sevindirdi, balkonumuzdaki yarı-özgür hayatına kavuştu, gelir gelmez yerine gidip kuruldu. Orada sepet ve yüzme leğeni dışında hareket imkanı tanıyamadık ona.
  • Olan biten bu.
  • Sabah yazmak için oturmuştum ama, imeem'de eskiden çok dinlediğimiz ilahi ve ezgileri dinlemeye bir takıldım, sonra da yazmak istemedim.
  • Onlardan birini ekliyorum bu yazıya da.


Secde Yerinde - Eşref Ziya


Secde yerinde ilk duam; bir sonraki vakti unutmadan, geçiştirmeden kılabilmek. Ve bu duaya başladığımdan beri devamlılık sorunum çözüldü. Arada vakit atlayan bir şekilde kaçıran ya da benim gibi nefsine yenik düşenler varsa, bilginize.

Yorumlar

solar dedi ki…
doğayla başbaşa kalmak insana inanılmaz huzur veriyor ya, öyle çok daralacakmışım gibi olduğumda kendimi deniz kenarına atıyorum ben de, cidden iyi geliyor..

(yazıya o kadar dalmışım ki pilavı yaktım iyi mi:))
uragan dedi ki…
tüh, gitti pilav, kurtarılamayacak durumda değildir umarım.

deniz kenarı deme, demeeeee:)
solar dedi ki…
bir kısmı yenilecek gibi değildi :)

yazdıktan sonra aklıma geldi ya kusura bakma:p
Kuaybe dedi ki…
O güveççiye kesin gidilecek.. Ve Tbaii bir de Urocan ve Kikiriği ziyarete..

Ama güveççi ilk sırada :P
Kremali'nin annesi dedi ki…
Guveci oyle bir tasvir etmissiniz ki, birkac kez yutkunmak zorunda kaldim:) Sonra da, deli danalardan sabikali bu uzak diyarda, "kekik kokulu kuzularin" sessizligine burundum:(
güveç mi dedi biri.... yok yok dememeli. ben istanbulun göbeğinde nerden bulurum yapan güzel bi yer :(
uragan dedi ki…
toplu yorum ve kaçış

solar;olsun canım, deniz gelecek buraya, kampanyayı destekliyorum:)
*
kuaybe;hayal kırıklığına uğratmak istemem, adam sadece kasap, eti ona sipariş ediyorsun, sebzeyi de hemen karşı ki manavdan tedarik ediyorsun, amcam tüm malzemeleri yeter mikterda karıştırıp, fırında pişirtiyor, restoran filan yok ortada, sonra gittik, fiyasko oldu denmeye!!!:)
*
ne dimek, dilediğin zaman bi mail at yeter:)
*
krmalının annesi;kusura bakmayasan, düşündüm aslında şimdi milletin canı çekerse diye ama, daha dikkatli olalım bundan sonra o zaman:)
*
uçan talhanın uçan annesi;biz de de deniz yok bak, idare edicen artık.

en iyisi şöyle yapalım, kurban bayramına yakın buradan güvecin tarifini vereyim ben, yalınız işin sırrı ette, o konuda benim yapabileceğim fazla bir şey yok maalesef.
SERAP dedi ki…
Güveç için işin sırrrı kesinlikle bencede ette.Benim eşim çok güzel yaptığı için benim canım hiç çekmedi:)Biz burada güveci hazırlayıp,ekmek fırınına veriyoruz,onların taş fırınında pişincede mükemmel bir lezzet oluyor.

Evlatlarımızla vakit geçirecek güzel günler versin mevlam cümlemize...
uragan dedi ki…
amin serapcım, güzel duana...

Bu blogdaki popüler yayınlar

Rabbişrahli ve sadri!

"Benim için namurad olsun diyenler bermurad olsun"/"Babil'de Ölüm, İstanbul'da Aşk" okumaları

Matematik Performans Ödevi / Kocatepe Kavşağı / Aptal kovboy