sabır, her işin başı sabır / -Lord of the Rings'te ağlanır mı? - Ben ağlarım kardeşim! /Beraat

Lord of the Rings'i izleyenler hatırlayacaklardır. Serinin son filminin finaline yakın, yüzük taşıyıcısı Frodo Bagins, hasta yatağından doğrulur ve odaya yavaş yavaş diğer karakterler girmeye başlar. Hepsi insan ırkını kurtarmış olmanın sevinciyle, kahraman Frodo'nun başında kahkahalarıyla doldururlar odayı.

Sonra Sem gelir, Frodo'nun bu güç görevinde yanından hiç ayrılmayan, her türlü davranışını sineye çeken, onu anlamaya çalışan ve kaşılıksız seven Sem.
O an, ikisinin bakışlarının çakıştığı an...
Benim çözüldüğüm andır.

Tüm dostları Frodo'nun kahraman olduğunu düşüne dursun, Sem onun ne hatalar yaptığını, kendiyle olan savaşında kaç kez tökezlediğini en iyi bilendir. Tüm yolculuk boyunca en yakınında olmuş ve Frodo'nun yüzüğün gücüne yenik düşme anlarını birebir yaşamış hatta pek çok sefer yüzüğe teslim olmaktan Frodo'yu o kurtarmıştır.

Frodo güç yüzüğünden kurtulduktan sonra kendi zayıflıklarını farkettiğinden olsa gerek, Sem'i kapıda gördüğünde bakışlarında bi eziklik, yüzünde "kimse bilmese de sen olmasaydın asla başaramazdım" ifadesi oluşur. Ardından kamera Sem'e döner ve gözlerindeki bağışlayıcı ifadeyle birlikte gülümsemeye başlar Sam.

**

Dün oturup Lord of the Rings'i bilmem kaçıncı kez izleyince; bu tarz ilişkiler kurmanın ne zor olduğunu ve ne çok sabır gerektirdiğini düşündüm. Ve sanırım temelde en önemli olan iyi niyetten emin olmak. Çünkü -ne hata yaparsa yapsın- karşımızdakinin iyi niyetinden eminsek, davranışlarının altında kasıt aramıyorsak çözülemeyecek sorun yoktur. Tabi toyluk yapmayıp, sabrımızı muhafaza edebilir, etrafımızdakilerin "saf bu be" algılarını görmezden gelebilirsek.
bu başka bir post konusu, yetsin gari.

**

Bu kadar bahsetmişken, Film müziklerinden birini de ekleyeyim. nefis.



Lord Of The Rings - Stratovarius

**

Ayrıca tüm inananların Beraat Kandili mübarek olsun.
Ruh ve bedenlerimiz nefis ve hırs hapishanesinden beraat etsin inşaallah.

Yorumlar

sabahnur dedi ki…
aynen ben de ağlamısımdır o sahnede..
ayrıca bence Sam kişisi basroloyuncusudur:)
solar dedi ki…
sam fazlasıyla ütopik bir karakter gibi geliyor artık bana, bu dünyaya ait olamayacak kadar mükemmel..

geç kaldım biraz ama, senin de kandilin mübarek olsun uraganım.
uragan dedi ki…
sabahnur merhaba, yalnız olmadığıma sevindim:)
yolculuk kısmı için bence de öyle.
uragan dedi ki…
solarım; deme öyle ablacım,az da olsa vardır mutlaka.
teşekkür ederim.

Bu blogdaki popüler yayınlar

Rabbişrahli ve sadri!

"Benim için namurad olsun diyenler bermurad olsun"/"Babil'de Ölüm, İstanbul'da Aşk" okumaları

Matematik Performans Ödevi / Kocatepe Kavşağı / Aptal kovboy