bir ilkbahar sabahı, güneşle uyandın mı hiç?

Yazıp yazıp yayınlamadığım siyasi yazılar için başka bi blog mu açsam ne?. Zira bu sıralar ciddi yekün tutmaya başladılar.

Bu perşembe'de kurtlar vadisi pisi pisi pisine yayınlanmazsa, bırakıcam seyretmeyi. Bu ne yaa, boşluğa düşüyorum bekleyip bekleyip aradığımı bulmayınca. Kedi gibi girip battaniyenin altına hayal kurarım ben de, doğalgaza gelen zamlardan soona battiler(ikizler dilince) gizlendikleri kıyı köşeden çıkacaklar mecbur.

Nasıl özlemişim hamsiyi, iki gün önce pişirdik ne iyi geldi. mımmh'layarak yedim. Baba hamsinin kuyruklarını yemedi. Kızı kılçıklarını. Bendeniz hiçbir azasını ziyan etmedim:) Ahretliğimden kalma alışkanlık, "hamsinin kılçığından ne olurmuş" der, yutardı. Ben de öyle yaptım. Hamsiye burun kıvıranlar vardır ya hani, "o da balık mı canım; somon, çinekop, levrek... varken" diye; bu caanım balıkları da severim ama hamsinin yeri başka ben de.

Çocukken ağır bi sarılık vakası atlatmıştım. Annem bi ızgara hamsi yapmıştı hiç unutmam. Tv'de beyaz takım elbiseli Erol Evgin, "bir ilkbahar sabahını" söylemişti, "çılgın gibi koşarak kırlara uzandın mı hiç" demişti. Mutluluk kaplamıştı içimi, iyileşeceğimi hissetmiştim. Bilmiyordum o zamanlar siyah beyaz tv'de her elbisenin siyah-gri ya da beyaz olduğunu. Gençti Erol Evgin , çocuktum ben de ama hastaydım, karaciğerim şişmişti. Bir divanda, yanan sobanın yanında, ızgara hamsimi yemiştim, iyileşeceğimi hissetmiştim.





Bir Ilkbahar Sabahi - Erol Evgin

Yorumlar

уαѕємiη dedi ki…
çocuk saflığıyla bir şeylerin gerçekleieceğine inanmak ne kadar güzel bir duygu aslında
insan büyüyünce anlıyor

yıllar sonra hatırlanıdığında sıcacık gülümsetiyor insanın yüreğini

İçiniz hep mutlulukla dolsun efenim

sevgilerrr ;)
AYSUN dedi ki…
Yaz be uraganım ben de yorum yapayım şu siyasi yazılara:P

Ben pek balık sevmezdim Bünyamin'le evlenene kadar. İlkokuldayken zehirlenmişim balık ve kestaneyi birlikte yiyince. Artık balık yiyorum ama kestane yemiyorum hiç:) Hamsiyi ablam güzel yapar. Temizleyince iki hamsiyi yapıştırır birbirine ve kızartır, bayılırım ben de... Çerez gibi yerim:)

Doğalgaz zammına yuhh diyorum ama yapacak bişi yok:( Bizim evde baca da yokki soba yakalım:P Eee bebe de olunca yakıyoruz petekleri... Dua ediyorum bol bol havalar çok soğumasın diye:P
uragan dedi ki…
yasemin & aysun

amin yasemin, teşekkür ederim. çocukluk anıları hiç unutulmuyor, iyisi de kötüsü de ...
***
aysun be bazen yayınlanamayacak içerikli oluyor, öfkeden ağzım bozuluyor. sana mail atayım olmazsa :)
*
ben de ablan gibi yaparım genelde hamsiyi ama balık ayıklama işini babamız halletmişti, kılçıklarını çıkarmamış tembel:)
*
bizde baca var soba yok :)
*
ya valla elektrikli ısınma araçlarıyla takviye yapmak çok daha ucuza gelecek şu durumda.
*
amiiiiiin
Allah gidecek evi, girecek bi dört duvarı olmayanlara yardım etsin.

Bu blogdaki popüler yayınlar

Rabbişrahli ve sadri!

"Benim için namurad olsun diyenler bermurad olsun"/"Babil'de Ölüm, İstanbul'da Aşk" okumaları

Matematik Performans Ödevi / Kocatepe Kavşağı / Aptal kovboy