dervişin fikri neyse zikri hesabı

Elif'in örgü oyuncak talebi sayesinde şişten sonra tığa da el attım. Bu alttakini elim tığa alışsın diye başladım. İki boyutlu, ayıcık kafalı bi anahtarlık olacaktı sözde. Ağzı, gözü kulağı derken, bitti. Ucuna takmak için anahtarlık ararken, hatun kız ayıcığa boyut kazandırmam konusunda ısrar etti. Baştan 3 boyutlu örseydim eminim daha kolay olurdu, iki yuvarlak parça ve bir de ara parça örüp eklemek zorunda kaldım çünkü. Bu haliyle anahtarlık vasfını kaybedince altına bir parça ördüm, oldu bize ayıcık kafalı toka kutusu.



Bu garibim de büyüyüp battaniye olacağı günleri umutla bekleyen örgü parçalarımdı. Haftasonu ani bir karar değişikliğiyle, aralarda trabzanlardan da faydalanarak minder yüzüne çeviriverdim.



Bu fotoğraf da son günlerdeki favori çorbamızın ana malzemeleri; Başlangıçte sadece un kavurarak yaptığım mercimek çorbam yıllar içinde malzeme yönünden gittikçe zenginleşti. Artık başka bir şey oldu, mercimek demek haksızlık olur yani, "annemin 8'lisi" koyduk biz adını.*



*: Denemek isteyene tarif;

2 lt suya; 1,5 su bardağı mercimek, 1 orta boy soğan, 2-3 diş sarımsak, 1 büyük patates, 1 büyük havuç, 3-4 çiçek brokoli, bi avuç dolusu ıspanak, yarım çay bardağı bulgur

Kaynayan suya hepiciğini atıp iyice haşlanana kadar pişiriyorum, sonra blendırdan geçiyorum. Yaparken hiç yağ koymadığım için üzerine sos, tereyağ-zeytinyağ karışımında bol nane ve toz kırmızı biber yakıp ekliyorum, afiyetle yiyiorum.

Acayip besleyici ve de doyurucu bi çorba.

Yorumlar

SENABERA dedi ki…
Ayıcık kafalı toka kutusuna bayıldım, çok cici olmuş, ellerine sağlık.. Battaniye işinde benim de gözüm var ama yemiyor da gözüm, ör ör bitmez...
AYSUN dedi ki…
Toka kutusuna bayıldım yaaa. Sen amma da becerikliymişsin:)
MoonSun dedi ki…
Merhaba :)) tesekkur ederim, yorumun icin :)) Burdan bakinca iyiki battaniye olmamislar dedim, yastiklar ve toka kutusu da harika :)) Ellerine saglik :)
uragan dedi ki…
özlemcim bitince ben de çok sevdim aslında kutuyu. benim de gözüm hiç küçük şeylere gitmiyor bu ara.
*
aysunum, daha neler var ben de peh peh... :)
*
moonish hanım hoşgeldiniz, blograzzide görmüştüm ilk blogunuzu, dün denk geldi tekrar, koltuğu görünce anılarım tazelendi ve dalıverdim patadanak. :)

**
teşekkür ederim hanımlar iltifatlarınıza
*
vesselam
Ayşe dedi ki…
waaaw supersin uragan, ilk deneme belki de ama harika valla... tabi yastiklar da ;)
uragan dedi ki…
ilk deneme değil aslında erken yaşlarda elim değdi ama en son lise yıllarımda tığ tutmuşluğum var, bir iki yastık kenarı örmüştüm ama on beş seneden fazla geçmiş üzerinden tabi bir de onlar danteldi, örgü ipleriyle denemişliğim yok pek, bir-iki lif çalışması dışında.
şimdi elif sabahnurun blogunda örgü oyuncakları görüp görüp sen de ör, diyor. ben de eski arkadaşım tığ ile yeniden hemhal olmaya çalışıyorum :)

demekki tığ tutmak da bisiklet sürmek gibi unutulmuyormuş, buradan hareketle kıyıda duran mekikcağızlarımı da çıkarsam, onu yapmayı da hatırlarım herhalde.

Bu blogdaki popüler yayınlar

Rabbişrahli ve sadri!

"Benim için namurad olsun diyenler bermurad olsun"/"Babil'de Ölüm, İstanbul'da Aşk" okumaları

Matematik Performans Ödevi / Kocatepe Kavşağı / Aptal kovboy