Belgeselin Türkçesi İz TV / Kafka'nın Kafesi Prag / Ömür biter İstanbul bitmez / Yemeğin yolculuğu ve tatlı Olivier :)


Epeydir "İz" izlemekten alamıyorum kendimi. Dijitürk sağolsun bütün belgesel kanallarını 80. kanal ve sonrasında tuttuğundan çoğu zaman unutuyordum bu kanalın varlığını. Ama bir kaç aydır İz Tv Kanal 18'de ve o günden bu yana sıkı bir zappingci olarak, 18'e gelince takılıyorum genelde.

Bence Türkiye'de bir belgesel kanalına konulabilecek en iyi isimdir İZ. Bu ülkede izi sürülebilecek o kadar derin bir hazine var ki, yeter ki izlenmek istesin.

Bu kanalın en sevdiğim belgesellerinden biri; Rüknü Özkök ve Eray Canberk'in şapkalı-çantalı halleri, yavaş yürüşleri ve sakin anlatımlarıyla bana zamanı uzatıyormuş hissi veren "Ömür biter, İstanbul bitmez" idi. İdi diyorum geçtiğimiz hafta, Süleymaniye sokaklarında bitti çünkü. Çok üzüldüm yaaa, umarım tekrar yayınlanır, çünkü ben sadece 3-4 bölüm yakalayabilmiştim.

Fırsat buldukça izlemeyi çok sevdiğim Coşkun Aral'ın "Türkiye Notları " , Fransız usta Olivier'ın Türk lezzetlerinin izini sürdüğü ve bu sırada çok eğlenceli karelere de zemin hazırlayan "Yemeğin Yolculuğu", Trenle Türkiye'yi dolaşan Serkan Ercan'ın "Gidiş Dönüş" programı rastlayınca hiç kaçırmadıklarım.

Geçtiğimiz hafta "Kafka'nın Kafesi Prag" adlı 30 dakikalık bir belgesel izledim yine İz'de, Kafka'nın kendi çizimleri animasyonla birleştirilmiş ve aralara serpiştirilmiş, Kafka'nın cümleleri ve Prag görüntüleriyle gerçekten iyi harmanlanmıştı.

Bu kanal belgeselin hakkını veriyor gerçekten.


****

Uzun zamandır önceki gece ki kadar hoşuma giden bir söyleşi izlememiştim. Elif Şafak yeni kitabı Aşk'ı konuşmak için "Aykırı Sorular" adlı bir programdaydı ama kitaptan çok, çoğulculuk, dilin sürekliliği, kutuplaşmaması, edebiyatta osmanlıca-türkçe ayrımı, ilahi aşk-tasavvuf, cumhurbaşkanlığındaki davet, zaman gazetesindeki köşesi ve bir çok konuda sorulara muhatab oldu, gerilmeye elverişli ama Şafak'ın ılımlı üslubuyla bir o kadar da sakin bir söyleşiydi.

*****

vesselam.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Rabbişrahli ve sadri!

"Benim için namurad olsun diyenler bermurad olsun"/"Babil'de Ölüm, İstanbul'da Aşk" okumaları

Matematik Performans Ödevi / Kocatepe Kavşağı / Aptal kovboy