uragan/günlük
bİr nevİ "anı deposu"

eğer birini kötüleyeceksen nefsin yeter*

etiketler: ,
"Nefsini ezme, onu kötülüğe atma. Ve o nu, kendi başına bırakma. Onu kendi isteğine bırakırsan şaşar; halka bağlanır, hakkı unutur. Maddi kuvvete ve sebeplere güvenir; mahvına sebep olur. Hayır kapılarını sana kapar.
Nefsi kendi başına bırakmak bir cehalettir. Allah'a bir eş tutmaktır. Bu yapıldığı takdirde, mukabili olarak manevi taraf kapanır. Çünkü hak terkedilmiş ve batıl tutulmuştur. Şunu da bilmelisin ki, ilahi kapılar her zaman açıktır. Her an tevbe yolları görünmektedir. Onları tuttuğun an; yine Hak yardımına erersin; merhamet eli seni yine kurtarır.
Bir defa kapıldım, deyip ötesini aramamak olmaz; Allah'a dönmek istediğin an, kabul olunmuş sayılırsın.
Dön ve yalvar; onun rahmeti seni tutar. Hastalıklarına şifa verir. İstediğin zenginliği ve her güzelliği bulursun. Eğer yine bir şaşkınlık yapmazsan böylece kalırsın ve yokluk senin için yok olur."**

* :Abdülkadir Geylani-Fütuh'ül - Gayb(gizliden sesler) sayfa:190
** :Abdülkadir Geylani-Fütuh'ül - Gayb(gizliden sesler) sayfa:162


İki defa bağlılarıyla, sonuncusunda bilakis kelimeleriyle yolum kesişti, iyi geldi. Neden bilmem aklıma The Pursuit of Happynees / Umudunu Kaybetme filminin sonunda, küçük veledin babasına anlattığı hikayecik geldi; denizde boğulmak üzereyken tanrının kendini kurtarmasını bekleyen ve gelen gemileri geri çevirip "bana tanrı yardım eder" diyen adama, ölüp diğer aleme geçip sorduğunda tanrının verdiği cevap "3 koca gemi gönderdim seni kurtarmak için, daha ne yapsaydım" kısmı yani

...
3 yorum:

tasavvuf yorumundan sonra bu süper gitti. beni kendime getirdi :)

desem de, nefis bu kolay değil :(


bağlıları ile değil ama, kelimeleri ile benim de yolum keşişti, zaten bağlılarını boş ver direk hedefe ver dikkatini, bağlıları suyunun suyu oluyor genelde :( "mesnevi" okurken başımı okşar mevlana,tatlı tatlı eğitmeye çalışır beni, "abdülkadir geylani hazretlerinin sohbetleri"ni okurken de tokatlar durur mübarek beni, kafamdan aşağı kaynar sular döker, suratıma vurur hatalarımı..

hangisinin dilinden anlıyorsun dersen, anca dayaktan anlıyorum ben.

ayrıca, kandil akşamı hadis-i kutsiyi tekrar hatırlatıp, bir gafilin azıcık kendine gelmesine vesile oldun, bil istedim uraganım.


Güzel uyarıydı, iyi geldi..

Filmdeki o hikayeyi yıllar önce okuduğumdan beri, çok sever, çok da düşünürüm, hangi işaretleri görmüyor acaba bu kör gözlerim, kim bilir neleri kaçırıyorum, diye.. Ama bu konu ile ilgili üstüne alınma sen bence..:)


İletişim

uragan3@gmail.com

Blog Arşivi

Translate