Şafak'ın Aşkı


'ŞERİAT DER Kİ; "Seninki senin, benimki benim"

TARİKAT DER Kİ; "Seninki senin, benimki de senin"

MARİFET DER Kİ; "Ne benimki var, ne seninki"

HAKİKAT DER Kİ; "Ne sen varsın, ne ben"'



***


Güzel üslubu ve zengin bir kelime dağarcığı olmasına rağmen, zaman zaman "tasavvuf" ile "bugünkü secret düşüncesini" birbirine karıştırmış gibi geldi bana kitabın bazı bölümlerinde... Kendince bir harmana gitmiş gibi. Yine de resmin tümüne bakmaya çalışan ve ayrıntılarda kaybolmayan bi kitap... Şems'in ağzından verilen kırk kuralın ve yaşam biçiminin ne kadarı araştırmaya dayalı onu da merak ediyorum doğrusu.
Bir "roman" olarak değerlendirince, türünün hakkını verdiği kesin...
Fakat beni en çok şaşırtan Elif Şafak gibi bir yazarın "abdest" kelimesini kitabında "aptes" olarak yazması... Ol-ma-mış yani...

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Rabbişrahli ve sadri!

"Benim için namurad olsun diyenler bermurad olsun"/"Babil'de Ölüm, İstanbul'da Aşk" okumaları

Matematik Performans Ödevi / Kocatepe Kavşağı / Aptal kovboy