uragan/günlük
bİr nevİ "anı deposu"

"Öğlen Namazına Nasıl Kalkılır" / Nefse; mizahın keskin diliyle dokunduran adamın kitabından...

etiketler: ,
"Sürdürülebilir ahlaka erdem denir" s:33

"Bir kötüyle savaşırsan onu kötü yapan şeyler senin düşünce sistemin veya menfaatlerinden kaynaklanır. Ortada adı olan bir kötü belirir. Kötüyü belirlediğin an bir düşman sahibi olursun ama kötüyle değil kötülükle savaşırsan kötülüğün kaynağı olan şeytanı hedef alırsın, böylece cihadın cephesi önce kendi nefsinde açılır" s:36

"Namaz huzura çıkmak demektir. Namazda huzur bulmak onu dosdoğru kılmakla birlikte gündelik yaşamını da Kur'an ve sünnete uydurmanla mümkündür.

Nefsini ve dünyayı seccadenin bir adım yanına park edip namaz bittikten sonra hemen onları terlik gibi takacaksan ya da baş tacı edeceksen namazında huzur bekleme!" s:38

"Cuma namazları karnavala dönüşüyor...Turistler, Türklerin Cuma günleri "Oluklu Mukavva ve Strafor Bayramı" yaptığını sanıyorlar. "Yav onlar bizim işgüzarlar, beş vakit namazı kılmayıp haftada bir camiye koşan beynamazlar" diyemiyoruz.
İçim yanıyor, dimağım kuruyor, bu satırları yazan birinin otuz beş yıl inançsız yaşamış olması ayrı bir komedi ama namazlarımızı aksatmadan kılacağız, başka yolu yok. Namazlar kılınacak..." s :44

"Kapitalistler insanlar çok çalışıp az uyusunlar diye kafein li içecekleri pazarlıyorlar, daha sonra çok çalışıp az uyumaktan çıldıranlara da uyku ilaçları pazarlıyorlar" s:50

" 'Ben namazı spor olsun diye kılmak istemiyorum...' " Uy yesinler seni! Sen, beni değil kendini kandırıyorsun. Bir kere namaz kılıp, onu tüm iliklerine kadar hissedeceğini mi sandın, haşa sen hz.Ali misin, Peygamber misin?
Namaz arap dilinde kavuşma boyun eğmedir. Bize düşen ezanı duyunca namaz kılmak...
İdeal bir namazın peşine düşersek daha çok bekleriz, o nasip meselesidir. Biz, şimdilik kütük vücudumuzu Rabbin önünde eğip bükerek beden eğitiminden geçelim yeter.
Gerisi Allah Kerim!" s:62

"Namaz manifestodur. Namaz kime saygı duyduğumuzu, hangi yöne döndüğümüzü ifade eder." s:71

"Sinirlenice otuz saniye bekleyemeyen, hemen oracıkta iki cinayet işleyen, zengin olmak için yirmi dört yaşı geç sayan insanımız namazı altmış beş yaşına ertelemekte ustadır..." s:75
1 yorum:

Bu kitap geçenlerde dikkatimi çekmişti bir kitapçıda, almamıştım.. Şimdi hemen koşup almak istedim.. En çok da şu cümle etkiledi beni; "Nefsini ve dünyayı seccadenin bir adım yanına park edip namaz bittikten sonra hemen onları terlik gibi takacaksan ya da baş tacı edeceksen namazında huzur bekleme!"...................


İletişim

uragan3@gmail.com

Blog Arşivi

Translate