uragan/günlük
bİr nevİ "anı deposu"

...

  İstatistikler konusunda eskisi kadar takipçi olmasam da, loglamalardan anlaşılan yazmanın vakti gelmiş de geçiyor. Tabi yine bir toparlama yazısı olacak elbet, aradan geçen onca zamana karşın.

   Malum 29 Ekim bugün ve kutlama çabaları tam da iş yerimin dibinde gerçekleşti, tabi işi bırakıp gözlemleme imkanı olmadı ama akşam haberlerini izleyince Ankara'daki durumdan rahatsız olduğumu dile getirmeliyim önce. Neden hiç bir yerde müdahale olmadığı halde Ankara'da bu sert müdahaleye gerek duyuldu anlamak zor, normalleşmeyi baltalamamanın gerektiği kanaatindeyim. İstanbul boğazındaki görüntüler de muhteşemdi ayrıca.


  Kurban Bayramını kurbanın tatlı telaşını hissetme ve hissettirme gayretiyle geçirdik, Rabbim nasiplendirdi bizleri de elhamdülillah. Kutsal toprakların heyecanı her yıl daha çok düşüyor içime, hacca elvermese de durum bir umre yapmak için hasret biriktiriyorum içimde. Rabbim onu da nasip eder inşaallah.

  Kikiriğin 3. sınıf maceraları devam ediyor, elhamdülillah öğretmenimiz bu yıl çok memnun kikirciğimden, arada bir uğrayıp durumunu soruyorum, "benim kızım tam öğrenci oldu bu yıl annesi" diyor, kabara kabara dönüyorum:) Okumayı iyice ilerletti kerata, bir okuma listemiz var, okuduğu kitapları not ediyor, ayrıca günlük de tutmaya başladı, pek mutluyum. Dilinin inceliklerini bilmeyen kendini bilmez diyorum başka da bir şey demiyorum. Sağolsun kuzucuk da hakkını veriyor. Geçenlerde patlıcanlı börek yapıp çıktım evden, iş yerinden aradım, diyalog şöyle;
Anne: Kuzucuğum nasıl olmuş börek, tadına baktın mı?
Elif: Annecim biliyorsun ben patlıcandan pek hazzetmem ama börek çok lezzetli olmuş.

  Ayrıca bitmek bilmeyen Kitle ve İktidar okuması, Ali'nin isyanıyla sekteye uğradı. "Sen bu kitabı iki aydan önce bitiremeyeceksin, ben üç günde okur teslim ederim, sen araya başka bir şey bulursun"  diyerek kitabıma  tam anlamıyla çöktü, ben de kikirciğin bana doğum günümde aldığı "Bir Nefes İstanbul" a başladım şimdilik.
Ama şunu söylemeden geçemeyeceğim, son dönemde Kitle ve İktidar kadar ufkumu açan başka bir kitap okumadım.

    İş yerindeyse durumlar yine karışık, yükselme imkanını ikinci kez reddettim. Otuz kişiden sorumlu olma fikri, hele ki sistemi bunca eleştirirken bana göre değil, kendime savunamadığımı nasıl astıma anlatabilirim. Ama işin şu tarafı da var ki, işi bilen sorumluluk almaktan kaçındıkça bilmeyenler yükseliyor ve senin hakkını koruması için üstünü baskılamak zorunda kalıyorsun, can sıkıcı. Karar verdim, yarın sendikaya kaydolacağım.

   Okul durumuna gelince Gazi İletişim bana hala sen 2. sınıf öğrencisisin diye 3. sınıf dersi vermedi, hiç şaşırmadım. Eylül'ün son iki haftası, çeşitli kademelerdeki Gazililerle görüşüp en sonunda öğrenci işlerindeki adamın başına ekşiyerek, bir çm elemanı olmanın bütün inceliklerini kullanıp konuyla ilgili dilekçeyi de adamın önüne attım ve "ben sizin sorunu çözebileceğinize inanmıyorum ama üstüme düşeni yapmak için bu dilekçeyi size teslim ediyorum" diyerek çıktım. Ders seçme dönemi bitti ve tabi beklenen oldu, yetiştiremediler yine. Ekim başında baktım ki 3. sınıf öğrencisi olmuşum, bak Allah'ın işine. Yine önce 2. dönem derslerini sonra 1. dönem derslerini alacağım komik sürecime geri döndüm. Ve tabi olanlar motivasyonumu müthiş düşürdü, internetten ders kaydı, telefonla danışman onayı yaptım ve 24 Eylülde başlayan derslerden hiç birine katılmadım. Kasımın ikinci haftası vizeler başlayacak, yine önden bir not toplama ve sınav denemesi yapacağım, bakalım ne olacak, hayırlısı? Ders notu bulabilirsem eğer vize haftası birkaç gün izin alarak bir gayret zorlayacağım kendimi.

  Hayat bir telaşlar silsilesiyle akıp gidiyor yine, etrafımda olup bitene rağmen doğru olduğuna inandığım şeyleri saf yerine konmak bahasına sahiplenmeye devam ediyorum.

Allah'ım biraz daha yardımına ihtiyacım var,
dua niyetine say
ömürlük bir dua niyetine, son nefese kadar.

************

Ve tabi bir uragan klasiği; ben bu yazıyı yazarken bana şu müzikler eşlik etti.
1. Sezen Aksu. 2.Seksendört, 3.Şevval Sam, 4.Volkan Konak, 5.Nükhet Duru ve tabi şarkıların asılları,
asıl sahibinden.

0 yorum:

İletişim

uragan3@gmail.com

Blog Arşivi

Translate